Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

10 grudnia 2024

Microsoft w czołówce ataków phishingowych. Cyberprzestępcy podszywają się pod giganta technologicznego

Microsoft jest ostatnio najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych. Aż w 1/3 wszystkich ataków cyberprzestępcy podszywali się pod giganta technologicznego z Redmond – informuje Check Point Research. To właśnie oszustwa z wykorzystaniem wizerunku firm technologicznych uznawane są za najbardziej opłacalne.

W zeszłym kwartale Microsoft zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej wykorzystywanych marek, a jego wizerunek obecny był w 33% wszystkich prób phishingu. To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, w którym wizerunek Microsoftu obecny był w 14% wszystkich ataków, ustępując wyłącznie Walmartowi (39%).

Jak wynika z raportu opracowanego przez Check Point Research, cyberprzestępcy najchętniej podszywają się pod firmy z sektora technologicznego. Drugą marką, która najczęściej obecna była w wiadomościach phishingowych był Amazon (9%), a trzecią Google (8%). Tuż za podium znalazł się z kolei Apple (4%). Inne popularne branże goszczące w złośliwych wiadomościach, to firmy finansowe, głównie banki oraz firmy kurierskie.

Zdaniem analityków DHL znalazł się w pierwszej dziesiątce, prawdopodobnie ze względu na wzmożoną aktywność zakupową w listopadzie, podobnie jak Amazon, który w październiku głośno promował „Prime Days”. Właśnie takie okoliczności mają bezwzględnie wykorzystywać aktorzy zagrożeń.

Nawet cyberprzestępcy z ograniczoną wiedzą informatyczną mogą dokładnie naśladować wiadomości i witryny popularnych marek, aby oszukiwać niczego niepodejrzewających klientów i przeprowadzać ataki socjotechniczne. W związku z powszechnym wykorzystaniem sztucznej inteligencji możemy spodziewać się w tym roku większej liczby kampanii phishingowych, które w jeszcze większym stopniu będą nawiązywały od prawdziwej komunikacji firmowej.  – uważa Omer Dembinsky, menedżer zespołu analizującego dane w Check Point Software.

Poniżej znajduje się lista 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w czwartym kwartale 2023 r. (Check Point, styczeń 2024):

  1. Microsoft (33%)
  2. Amazon (9%)
  3. Google (8%)
  4. Apple (4%)
  5. Wells Fargo (3%)
  6. LinkedIn (3%)
  7. Home Depot (3%)
  8. Facebook (3%)
  9. Netflix (2%)
  10. DHL (2%)
0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx