Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

12 kwietnia 2024

BLIK dostępny na platformach marketplace dzięki Mangopay

Dostawca infrastruktury płatniczej poszerza zakres obsługi dla marketplace’ów i platform, oferując najpopularniejszą metodę płatności wśród polskich klientów. Mangopay, dostawca infrastruktury płatniczej, wzmocnił swoje wsparcie dla platform marketplace’ów w Polsce, integrując się z BLIKIEM, najbardziej popularną metodą płatności wśród polskich klientów.

Mangopay, posiadający biura w takich miastach jak Warszawa, Berlin, Paryż, Londyn i Luksemburg, dostarcza swoją modułową infrastrukturę płatniczą platformom handlowym. Elastyczność leży u podstaw strategii firmy, a modułowe rozwiązanie zostało zaprojektowane tak, aby marketplace mógł wybrać i stworzyć konkretną infrastrukturę płatniczą spełniającą jego potrzeby. 

Mangopay pomaga również chronić klientów dzięki w pełni zintegrowanemu i opartemu na sztucznej inteligencji rozwiązaniu Nethone — warszawskiej firmie, przejętej w 2022 roku, zajmującej się wykrywaniem i zapobieganiem oszustwom płatniczym.

BLIK to lokalna metoda płatności (LPM), połączona z 19 bankami w Polsce. Umożliwia użytkownikom dokonywanie natychmiastowych płatności za pośrednictwem mobilnej aplikacji bankowej. Osoby posiadające konto bankowe w jednej z kilkunastu instytucji mogą również wykonać przelew online, wybierając płatność BLIKIEM w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym, wprowadzając sześciocyfrowy kod BLIK, wygenerowany w ich aplikacji bankowej.

W 2023 roku płatności w e-commerce stanowiły nieco ponad połowę wszystkich transakcji BLIK. Płatności BLIK były używane w sklepach internetowych 921 milionów razy, co stanowi wzrost o 29% w stosunku do 2022 roku. W 2023 r. wartość transakcji internetowych osiągnęła 125,6 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 89,2 mld zł.

W 2023 r. średnia kwota pojedynczego zakupu na platformach e-commerce w Polsce wyniosła 130 zł. Najwięcej transakcji e-commerce z wykorzystaniem BLIKA (267,7 mln) dokonano w czwartym kwartale 2023 roku. BLIK był najczęściej wykorzystywany na platformach typu marketplace (wzrost o 23% rok do roku), gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła 121 zł.

Piotr Ostaszewski, Business Development Manager w Mangopay, skomentował tę implementację: „Zapewnienie preferowanych metod płatności pomaga platformom przyciągnąć więcej użytkowników końcowych, poprawia współczynniki konwersji i pozytywnie wpływa na ogólne doświadczenia związane z płatnościami. Badania pokazują, że 20% konsumentów zrezygnuje z zakupu2, jeśli nie będzie mogło korzystać z preferowanej przez nich metody płatności. Wspieranie ambicji rozwojowych platform handlowych, z którymi współpracujemy, jest podstawą naszej misji w Mangopay. Z radością rozszerzamy naszą ofertę dla obecnych i potencjalnych klientów w Polsce. Mangopay zapewnia kompletną infrastrukturę płatniczą, od wpłaty aż po wypłaty i wszystkich procesów pomiędzy. Implementacja BLIKA – najpopularniejszej metody płatności w Polsce – oznacza, że jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wspierania polskich klientów. Nasz produkt, najlepszy w swojej klasie i łatwo konfigurowalny, pomoże im w szybszym rozwoju. Implementacja ta daje również naszym obecnym klientom z całej Europy – w tym platformom C2C, B2C i B2B – ulepszoną ofertę dla polskich klientów i możliwość zwiększenia sprzedaży na polskim rynku”.

Mangopay jest sponsorem 15. edycji Poland & CEE Retail Summit3 w dniach 9 i 10 kwietnia. Firma zajmie stoisko nr 1, a jej przedstawiciele będą przemawiać podczas wydarzenia w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie. 

1 Źródło: https://www.statista.com/statistics/419185/digital-payment-methods-in-poland/

2 Źródło: https://www.ppro.com/insights/local-payment-methods-why-you-need-them/

3 Źródło: https://retail-summit.eu/

Źródło: Mangopay / All 4 Comms

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx