1 marca 2021

Jak finansujesz kampanię reklamową za 5 miliardów, zapraszając na spotkania na Zoomie, Teamsach lub Google Meet

Praca z domu, zdalne rozmowy rekrutacyjne, wsparcie klienta online czy diagnostyka przez wideoczat… Chociaż nie są to rozwiązania nowe, na dobre zadomowiły się u nas dopiero po wybuchu pandemii COVID-19. Jeśli wykorzystujesz je także w swojej firmie, najpewniej nie są ci obce popularne programy do wideorozmów, takie jak Microsoft Teams, Zoom czy Google Meet. Ale czy wiesz, że korzystając z nich, pokrywasz także część marketingowych wydatków ich właścicieli?

Jak gotowe rozwiązania pochłaniają twoje zyski

I nie jesteś w tym odosobniony. Według oficjalnych danych liczba uczestników zoomowych spotkań sięga nawet 300 milionów dziennie. Oznacza to, że każdego dnia logo firmy pojawia się na ekranach laptopów i smartfonów przynajmniej 300 milionów razy. I chociaż liczba wyświetleń niekoniecznie jest równa liczbie użytkowników (niektórzy uczestniczą w kilku lub nawet kilkunastu spotkaniach w ciągu dnia), to nadal mówimy o zasięgu, o jakim większość marketerów może jedynie pomarzyć. Dla porównania: znane z wysokich cen reklamy wyświetlane podczas Super Bowl, finału amerykańskiej ligi futbolowej, mają oglądalność na poziomie 100 milionów i kosztują ponad 5 milionów dolarów za 30 sekund. Jeśli pomnożymy tę kwotę przez trzy, by uzyskać 300 milionów wyświetleń, oraz przez ilość dni w roku, otrzymamy kampanię reklamową o wartości 5,48 miliarda dolarów rocznie. Jednak właściciele aplikacji nie wydają na nią… ani centa.

Można spierać się, że samo wyświetlenie logo innej firmy nie oznacza jeszcze, że twój biznes traci pieniądze – ale to nie do końca prawda. Badania dowodzą, że nawet bardzo krótki kontakt z logo firmy może znacząco wpłynąć na decyzje i zachowania klientów. Oznacza to, że za każdym razem, kiedy prezentujesz konsumentom markę inną niż własna, rezygnujesz z zachęcenia klienta do ponownego skorzystania z twoich usług lub ze wzmocnienia wizerunku firmy.

Dlaczego warto promować własną markę

Jak temu zaradzić? Można oczywiście stworzyć własne oprogramowanie do rozmów wideo. Jednak cena takiego przedsięwzięcia może szybko sięgnąć nawet kilkuset tysięcy złotych – a to więcej, niż większość małych czy średnich firm jest gotowa wydać. Tutaj do gry wkracza brandable software, czyli oprogramowanie, które można dostosować do potrzeb własnej marki. Pozwala ono modyfikować wygląd, zawartość, a nawet funkcjonalności aplikacji, często bez konieczności wprowadzania zmian w kodzie. Na przykład popularne Vicodo pozwala spersonalizować każdy aspekt user experience oraz zastąpić logo aplikacji własnym. Dzięki temu twoja marka może czerpać wszystkie marketingowe korzyści dedykowanego oprogramowania, nie ponosząc przy tym kosztów jego tworzenia i utrzymania.

Jak zyska na tym twoja firma? Po pierwsze, zwiększy się świadomość marki – co, według Forbesa, jest jednym kluczowych czynników wpływających na konwersję. W praktyce oznacza to, że wyróżnisz się na tle konkurencji i pokażesz klientom, że pozytywnie wpływasz na ich życie lub biznes. Wysoka świadomość marki pomaga budować zaufanie i stanowi wartość dodaną dla klienta. Obrandowana aplikacja może też wyróżnić firmę spośród konkurencji – niewiele biznesów, zwłaszcza małych lub średnich, może pochwalić się własnym narzędziem do komunikacji. I wreszcie – rozwiązanie to pozytywnie wpływa na widoczność firmy i pomaga dotrzeć do szerszego grona jej docelowych klientów.

Wygodna aplikacja – z twoim logo

Chociaż gotowe programy do wideorozmów są łatwo dostępne i – zazwyczaj – proste w obsłudze, nie są one najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy ci na widoczności twojej marki. Nie trzeba jednak rezygnować z wygody użytkowania, żeby cieszyć się marketingowymi benefitami. Obrandowana aplikacja zapewnia wszystkie korzyści dedykowanego oprogramowania bez wysokiego nakładu środków. Gwarantuje też lepsze user experience oraz zwiększa szansę, że klienci zapamiętają twoją markę – i będą do niej wracać.

Jeśli zastanawiasz się, jak to rozwiązanie sprawdziłoby się w twojej firmie, możesz wypróbować Vicodo za darmo przez 14 dni lub zamówić bezpłatną konsultację z ekspertem.

Źródło informacji: vicodo.com

0 0 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x