Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

24 października 2021

Moduły PrestaShop do SEO: jak naturalnie zwiększyć swoją pozycję?

Prestashop pozwala na zarządzanie i tworzenie sklepu online. To rozwiązanie dla e-commerce ma do zaoferowania wiele darmowych lub płatnych rozszerzeń, które określa się modułami. Platforma PrestaShop domyślnie nie umożliwia opracowywania skutecznych strategii i prowadzenia udanych kampanii SEO. Prowadzący sklep powinni upewnić się, że opisy produktów i kategorii są dostosowane do potrzeb użytkowników, a gdy pojawiają się w wyszukiwarce – nakłaniają do kliknięcia. 

Prestashop SEO Manager – automatyczne generowanie metadanych

PrestaShop SEO Manager to pierwsze rozszerzenie, na które zwracają uwagę webmasterzy i projektanci sklepów internetowych. Dodatek po instalacji pozwala zautomatyzować proces wyszukiwania słów kluczowych, a także uzupełniania pól meta, w tym meta-opis i meta-tytuł. Moduł automatycznie generuje przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom adresy URL. Dostępne jest wsparcie dla witryn wielojęzycznych, a także frameworka Bootstrap.

SEO Internal Linking – łatwe i skuteczne linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne jest istotne z punktu widzenia robotów, jak i klientów. Pozwala nadać danej podstronie znaczenia, aby ta była postrzegana przez wyszukiwarkę i użytkowników za ważniejszą. W ten sposób możemy sprawić, aby wybrany produkt lub wpis na blogu pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania oraz był częściej wyświetlany przez odbiorców.

Moduł SEO internal linking daje osobie zarządzającej sklepem narzędzia, które ułatwiają proces wzajemnego linkowania produktów, a także kategorii. Dodatek dobrze sprawdza się w procesie wyszukiwania słów kluczowych, które powinny być wykorzystane do tego, aby łączyć ze sobą poszczególne produkty.

Express cache – ładowanie strony w mniej niż 0,3 sekundy

Nie ma nic gorszego niż powolnie ładująca się strona internetowa. Badania marketingowe wielokrotnie wykazały, że można w ten sposób utracić znaczącą część klientów. Wolny sklep jest też uciążliwy dla administratorów.

Instalacja modułu express cache pozwala zmniejszyć czas, jaki jest potrzebny, aby załadowała się dana podstrona. Przy pierwszym pobraniu witryny ta oczywiście ładuje się dłużej, ponieważ zachodzi mnóstwo obliczeń, które jednak przy kolejnych odwiedzinach nie muszą następować. Dane zostaną zapisane w postaci statycznych plików, dzięki czemu strona może ładować się w zaledwie 0,3 sekundy.

Jeśli współpracujesz z webmasterem lub developerem, koniecznie poproś o konfigurację tego lub podobnego modułu.

Google Merchant – integracja z wyszukiwarką Google Shopping

Widoczność sklepu internetowego jest ważna nie tylko w wynikach wyszukiwania. Coraz więcej procesów przenosi się do innych części wyszukiwarki. Produkty ze sklepu powinny pojawiać się również w zakładce „zakupy.

Chcąc tego dokonać, warto zainstalować moduł Google Merchant. Pozwala on na wygenerowanie pliku XML zawierającego dane o produktach. Można go zaimportować w programie „Google Merchant Center”. Rozszerzenie posiada obszerną dokumentację, dzięki czemu przejście procesu to bułka z masłem.

Trzeba też pamiętać, aby nie kopiować opisów od producentów i dostawców, ponieważ jedynym premiowanym zachowaniem przez wyszukiwarki jest tworzenie treści unikalnych. Witryna powinna działać szybko, a także być dostępna w wielu miejscach w internecie. Wybrane moduły PrestaShop ułatwiają procesy pozycjonowania i pozwalają skutecznie zwiększyć współczynnik CTR (liczbę przejść z wyszukiwarki do produktu w sklepie).

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x