Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Jak powinna przebiegać integracja pracowników? Firmy wybierają dziś trzy główne nurty

Krzywa zachorowań na COVID-19 w Europie Zachodniej wypłaszcza się – podaje WHO. Dane dają nadzieję na powrót do znanej nam normalności i organizowania eventów. Jak powinna przebiegać integracja pracowników? Firmy wybierają dziś trzy główne nurty: kolacje w miłych okolicznościach przyrody, kilkudniowe wyjazdy bądź wydarzenia hybrydowe. Sprawdź, co będzie królować na wiosnę.

Koronawirus przyspieszył zmiany, których utrwalenie zajęłoby lata. Przemysł eventowy może odrabiać straty związane z pandemią nawet do 2023 roku – podają wybrane źródła. Rzeczywistość pokazuje jednak, że eventy będą organizowane coraz częściej – również te w formie hybrydowej, a także zupełnie online’owej.  

Integracja pracowników online pozostanie z nami na dłużej

Wiele osób docenia imprezy hybrydowe ze względu na elastyczność i zasięg wydarzenia wirtualnego. Firmy nadal będą organizować zarówno wydarzenia online, jak i w formie hybrydowej.

 – Nowa rzeczywistość eventowa to ogromne wyzwanie dla firm, które zajmują się integracją pracowników. Z uwagi na pandemię tak naprawdę nie wiadomo, ile osób będzie brało udział w danym wyjeździe. W związku z tym organizatorzy powinni zadbać o odpowiednią przestrzeń w miejscu, do którego się wybierają. Sala szkoleniowa musi posiadać duże ekrany i zaplecze techniczne, aby pracownicy będący online czuli się częścią wyjazdu integracyjnego – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace.

Imprezy organizowane w formie hybrydowej są jednak mniej rentowne niż standardowe eventy. Tylko 25 proc. firm jest w stanie zorganizować dochodowe wydarzenie online[1].

Firmy eventowe wykażą się dużą elastycznością

Firmy eventowe, które notowały ogromne straty podczas pandemii, aby zachęcić klientów do organizacji integracji będą prześcigać się w pomysłach. Duża elastyczność – tym na pewno będą się charakteryzować.

 – W cenie są eventy szyte na miarę. Wraca wszystko to, co zdrowe i naturalne. Firmy po czasie stagnacji poszukują imprez dla pracowników ze scenariuszami dostosowanymi do ich potrzeb. Modne są warsztaty kulinarne ze znanymi blogerami bądź kucharzami, a także degustacja lokalnej i regionalnej żywności. A wszystko w myśl team buildingu. Ponadto modne są wyprawy survivalowe, a także inne aktywności sportowe – wylicza Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy.

Według badania GBTA, 67% firm oczekuje, że branża eventowa będzie organizować coraz więcej imprez już w pierwszym kwartale 2022 r., a 52% respondentów spodziewa się, że proste spotkania (liczba uczestników 50 lub mniej) powróci do znanej nam normy w ciągu roku. Zdaniem większości respondentów, w przypadku większych wydarzeń i konferencji, powrót do poziomu sprzed pandemii może potrwać od dwóch do trzech lat[2].

Czy integracja dla pracowników będzie taka, jak dawniej?

Firmy organizujące integrację zwrócą uwagę na zupełnie inne aspekty niż przed pandemią. Konieczne będzie dbanie o środki bezpieczeństwa i higieny pracy, a także zmiany operacyjne w obiektach. Istotne będą praktyki przygotowywania posiłków, sposób ich podania, a także pochodzenie żywności. Co ciekawe – wg badania GBTA – aż 83% firm stwierdziło, że uczestnicy powinni być obecnie zobowiązani do noszenia masek podczas integracji dla pracowników. Aż 70 proc. firm jest zdania, że uczestnicy integracji powinni być testowani na COVID, a blisko połowa chce, by w imprezach brały udział tylko zaszczepione osoby.

[1] https://explodingtopics.com/blog/event-industry-trends

[2] https://www.cvent.com/en/blog/events/corporate-meetings-event-trends

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx