Strategiczna inwestycja dla Royal Canin od Logicor
Logicor ogłosił rozpoczęcie budowy strategicznego obiektu logistycznego dla producenta karmy dla zwierząt Royal Canin. Nowa inwestycja pomoże firmie rozwinąć działalność w Europie.
Omawiany projekt obejmuje zakup niezależnej działki i budowę nowoczesnego magazynu klasy A, który będzie sąsiadował z istniejącym obiektem Royal Canin w pobliżu Krakowa. Jest to strategiczny krok w rozwoju dla fabryki Royal Canin Niepołomice, która obecnie obsługuje 24 rynki europejskie i azjatyckie.
Obiekt o powierzchni 26500 m2 zapewni firmie Royal Canin nową, elastyczną przestrzeń, która wesprze jej długoterminowy rozwój. W magazynie zostaną zastosowane zrównoważone rozwiązania, takie jak panele słoneczne do podgrzewania wody użytkowej, stacje ładowania pojazdów elektrycznych, systemy inteligentnych liczników czy instalacje szarej wody. W planie jest także uzyskanie certyfikatu BREEAM Very Good (lub równoważnego), zgodnie z polityką ESG firmy Logicor. Ponadto, obiekt będzie wyposażony w innowacyjne technologie, które w pełni zautomatyzują ruch na terenie magazynu.
Atutem obiektu będzie jego strategiczna lokalizacja – 22 km na wschód od centrum Krakowa, z bezpośrednim dostępem do autostrady A4.
Agnieszka Sadowska, CNE Supply Chain Director w Royal Canin Polska, powiedziała: „Przy stale wzrastającym popycie na produkty Royal Canin i naszych rosnących potrzebach na przestrzeń magazynową w Polsce, wkrótce osiągniemy limit w dotychczasowej lokalizacji w pobliżu Krakowa. Dzięki tej inwestycji zabezpieczymy przestrzeń dla przyszłego rozwoju naszej działalności, miejsce na nowe możliwości, lepszą efektywność i niższą emisję CO2”.
Michał Ptaszyński, Country Manager Poland w Logicor, powiedział: „Klienci potrzebują doświadczonych partnerów realizując kompleksowe projekty, które łączą w sobie zakup gruntów, budowę obiektu i zarządzanie nieruchomością. Inwestycja dla Royal Canin Polska to nowoczesna, wydajna i zrównoważona powierzchnia magazynowa w pełni dostosowana do potrzeb rozwoju naszego klienta. Projekt ten jest odzwierciedleniem perspektywicznej strategii Logicor – czyli nawiązywania długotrwałych partnerstw zapewniających elastyczną przestrzeń i tworzących unikalną wartość dla obu stron”.
Źródło: Michał Grocki (The Making)