Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Aplikacja CRM – podstawa to możliwość integracji

Według doświadczonych przedsiębiorców, system CRM jest jedną z najlepszych inwestycji, którą można poczynić, gdy firma zaczyna się rozrastać. CRM to oprogramowanie, które pozwala uporządkować dane generowane na co dzień w firmie: dane o klientach, informacje przekazywane sobie nawzajem przez pracowników, listy zadań, dokumenty, maile i wiele innych. Poniżej prześledzimy kilka podstawowych funkcji oferowanych przez CRM w zakresie integracji z innymi aplikacjami.

1. Integracja z pocztą elektroniczną

System CRM pozwoli nam przede wszystkim sprawnie zarządzać mailami w firmie. Jego istotna przewaga nad darmowymi skrzynkami typu Gmail tkwi w integracji modułów zarządzających pocztą z dokumentami, czy ze zbiorami informacji o klientach firmy. Pracownicy funkcjonujący w środowisku CRM mogą przy tym mieć dostęp jedynie do tych zasobów, które zostaną im wydzielone spośród innych. Inaczej mówiąc, korzystając z poczty zintegrowanej z CRM, mamy możliwość bezpośredniego przekazywania dokumentów pochodzących z wiadomości mailowych do firmowej bazy danych. Mamy też możliwość śledzenia historii działań firmowych związanych z klientem, którego dotyczy korespondencja oraz odczytywania i generowania obszernych notatek przypisanych do konkretnego kontaktu ze skrzynki mailowej.

2. Integracja z kalendarzami mobilnymi

Poza integracją ze skrzynką mailową, system CRM ma możliwość zintegrowania się z indywidualnymi kalendarzami mobilnymi użytkowników. Dzięki temu, możliwe jest dodawanie notatek do kalendarza na poziomie telefonu lub tabletu, co jest szczególnie istotne, gdy pracownicy pracują w terenie.

3. Integracja z platformami SMS

Jeśli pracownicy przebywają poza biurem i dodatkowo nie mają dostępu do internetu, wówczas istnieje możliwość komunikacji z nimi poprzez SMS. Wybrane dane o historii współpracy z klientem, notatki oraz informacje z mobilnego kalendarza mogą być przesyłane przez telefon, który nie jest połączony z Siecią.

4. Integracja z centralami telefonicznymi

Integracja CRM z centralami telefonicznymi to prawdopodobnie jedna z najbardziej przydatnych funkcji systemu, szczególnie w tych firmach,w których telefoniczny kontakt z klientem jest przedmiotem codziennej pracy. Pracownik korzystający z CRM zintegrowanego z centralami telefonicznymi może jednym kliknięciem rozpocząć rozmowę: nie musi szukać numeru w katalogach kontaktów, nie musi wybierać numeru. Wystarczy, że kliknie w konto klienta i natychmiast zostanie z nim połączony. Z drugiej strony kiedy stroną inicjująca rozmowę jest Klient System podsunie mu historię korespondencji z klientem, dostarczy notatki sporządzane na jego temat, a także udzieli szybkiego dostępu do umów i innych dokumentów z nim powiązanych.

5. Integracja z systemami handlowymi np. Symfonia, Optima, WFMAG

Integracja CRM z programem handlowym jest przydatna nie tylko w biurach rachunkowych. Jest to niezbędne wszędzie tam, gdzie dokonywane są operacje finansowe z firmami lub osobami fizycznymi. Integracja CRM z programem handlowym takim jak Symfonia, Optima, WFMAG to przede wszystkim prosty dostęp do informacji. Do pojedynczego kontaktu przypisane są faktury, rachunki oraz informacje o zaległościach w spłacie należności.    Jak widać, system CRM to potężna broń dla przedsiębiorcy organizującego przepływ informacji w firmie. Dzięki możliwości rozbudowania systemu o pojedyncze moduły, istnieje możliwość stworzenia zindywidualizowanego produktu, który wspomoże proces tworzenia ofert, realizacji zamówień oraz pozyskiwania nowych klientów dla firmy. Warto spróbować!  

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx