Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Jak przygotować się do otworzenia sklepu internetowego

Sklep internetowy to prosty sposób, który może zwiększyć sprzedaż Twoich produktów oferowanych stacjonarnie. Jednakże istnieje w tym mały haczyk – jeśli nie stworzysz odpowiednio skonfigurowanego sklepu, nie przyniesie on zakładanego rezultatu, a wręcz może przynieść tylko straty finansowe. O czym więc należy pamiętać?

Odpowiednia nazwa domeny

Pierwszą czynnością, o którą należy zadbać to wykup domeny. Wybierz z rozwagą nazwę Twojej przyszłej strony internetowej – może to być nazwa firmy lub nazwa odpowiadająca produktom, które zamierzasz sprzedawać za jej pośrednictwem. Niech nie będzie zbyt długa, ponieważ może sprawić problemy przy jej zapamiętywaniu, co jest szczególnie ważne przy “poczcie pantoflowej” wśród użytkowników sieci.

Projekt strony

Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie projektowania stron internetowych, zleć stworzenie jej profesjonalistą. Pomogą Ci w wymyśleniu szaty graficznej, integracji z wieloma systemami sprzedażowymi czy też ułatwiającymi kontakt z klientami jak np. Rozmowa z botem dla osób szukających informacji o produktach z Twojego sklepu internetowego. Dodatkowo zwróć uwagę, aby sklep był 

przejrzysty i ładował się szybko – każda sekunda zwłoki może zniechęcić klienta do zakupów.

Polecamy również chatboty – idealne rozwiązanie, które zwiększy jakość obsługi klienta

Zadbaj o pozycję strony

SEO jest kluczowe, jeśli myślisz o wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google. Odpowiednio zaimplementowane frazy kluczowe w treściach na serwisie pomogą robotom Google zrozumieć zakres działalności Twojej strony i ustalą odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwarki. Dodatkowo pomyśl o prowadzeniu bloga firmowego w obrębie sklepu, zwiększysz jeszcze bardziej widoczność strony i zachęcisz użytkowników sieci do odwiedzenia strony.

Załóż profile w social mediach

Media społecznościowe gromadzą w swoich strukturach miliony użytkowników, dlatego też warto wykorzystać tę możliwość do promowania własnej działalności. Przykładowo na facebooku, poprzez regularne publikacje postów z ciekawą treścią masz możliwość zbudowania całej społeczności skupiającej się na Twoim profilu firmowym. Dodatkowo, jeśli masz budżet na marketing, dotrzesz do konkretnej grupy społeczeństwa, postami reklamowymi – ustal wiek odbiorcy, zainteresowania oraz inne parametry zawężając tym samym grupę odbiorców.

Dogadaj się z firmami kurierskimi

Sprzedając przez sklep internetowy, zmuszony jesteś do wysyłki towarów za pośrednictwem kurierów. Znajdź odpowiednią dla siebie firmę kurierską, najlepiej znaną i sprawdzoną – tak, aby uniknąć problemów przy dostawie. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz, aby klienci zapamiętali zakupy u Ciebie jako przyjemne przeżycie i polecali Cię innym.

Sklep internetowy to w gruncie rzeczy duże wyzwanie dla przedsiębiorcy. Od samego początku należy zadbać o odpowiednie przygotowanie i konfigurację strony internetowej i co ważniejsze – reklamę. Bez niej sklep internetowy nie ma prawa bytu. Dlatego śledź uważnie nowinki technologiczne takie jak chatboty oraz media społecznościowe, aby być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami w branży i nie przegapić żadnej okazji do rozwoju sklepu.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx