Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Gadżety reklamowe – zapomniana forma reklamy?

Dobra reklama produktu często jest kluczowym czynnikiem, decydującym o sukcesie produktu, firmy czy usług. Mogłoby się wydawać, że w dobie obecnej cyfryzacji, social mediów i reklam na większości stron internetowych, tradycyjne gadżety reklamowe odchodzą w zapomnienie, lecz jest zupełnie odwrotnie.

Branża marketingowa podążając za obowiązującymi trendami, stale się rozwija, by sprostać wymaganiom klientów. Tradycyjne reklamy często są wypierane przez kampanie internetowe – tego nie da się uniknąć, lecz niezmiennie od wielu lat, gadżety reklamowe są traktowane jako najlepszy sposób reklamy, a wielu przedsiębiorców korzysta z nich w celu budowania własnej marki. W końcu ciężko sobie wyobrazić, żeby coś zostało w pamięci potencjalnego klienta dłużej, niż fizyczne gadżety z logo. Można pomyśleć, że nie korzystamy codziennie z otrzymanego długopisu czy kubka, który dostaliśmy w ramach promocji, a prędzej oba przedmioty szybko będą odstawione w kąt niż zostaną skuteczną formą reklamy, lecz doświadczeni marketingowcy są w pełni tego świadomi i robią wszystko, by dotrzeć do jak największego grona odbiorców reklamy, będąc świadomymi ich potrzeb i sprawić, by nasz produkt został jak najdłużej w ich pamięci.


Gadżety reklamowe filarem w budowaniu marki.


O odniesionym sukcesie z kampanii reklamowej decyduje wiele czynników. Pierwszym krokiem powinno być stworzenie loga firmy, które powinno być łatwe do zapamiętania i kojarzyło się tylko z naszą marką. Posiadając logo, możemy przejść do szerszej promocji, włączając w to stronę internetową, reklamy na social mediach czy billboardy.
Należy być świadomym, że wszystkie formy promocji są skuteczne, lecz nie pozwalają dotrzeć do wszystkich, których nasze usługi czy produkty mogą zainteresować. O ile dobra reklama internetowa potrafi przykuć uwagę potencjalnego klienta, o tyle jeśli nie zapamięta nazwy naszej firmy, jest on klientem często straconym, a przecież chodzi o to, żeby reklama utkwiła jak najdłużej w pamięci.
W takich sytuacjach idealnie swoje zdanie spełniają gadżety reklamowe, które są fizycznym upominkiem, często pozostającym na długo w zasięgu wzroku potencjalnego klienta. Wybierając gadżety jako jedną z form promocji, warto też dobierać je odpowiednio do usług jakimi reklamowana firma się zajmuje. Jako przykład może posłużyć promowanie warsztatu samochodowego, gdzie jako gadżety idealnie sprawdzą się zapachy samochodowe albo breloczki w kształcie auta. Sam produkt reklamowy powinien być wykonany z trwałego materiału, estetyczny i praktyczny, a samą kampanię należy dokładnie zaplanować, żeby koszty nie przewyższyły jej opłacalności.


Który gadżet wybrać?


Przede wszystkim należy się zastanowić, w jaki sposób nasz gadżet zostanie wykorzystany przez potencjalnego klienta. Rozdając długopisy, możemy być pewni, że trafią one do szerszego grona odbiorców – zostaną rozdane znajomym czy rodzinie. Dobrym pomysłem są również kalendarze, które wywieszone w dużych biurach często zwracają uwagę innych osób, czy torby na zakupy wielokrotnego użytku, które są doskonałym nośnikiem reklamy trafiającego do szerokiego grona odbiorców.
Podążając za obecnymi trendami, marketingowcy prześcigają się w wymyślaniu coraz sprytniejszych form promocji. Coraz częściej można spotkać się z ekskluzywnymi upominkami w postaci skórzanych portfeli z wygrawerowanym logo firmy czy wyrobami ze szkła, lecz takie upominki są wręczane największym kontrahentom.
Jako, że produkty bio stają się coraz bardziej popularne, branża marketingowa również podąża za tym trendem i gadżety produkowane są z produktów ekologicznych takich jak papier, drewno czy karton.
Coraz większą popularnością cieszą się upominki elektroniczne, które wyróżniają się dużą praktycznością. Do tej grupy możemy zaliczyć powerbankipendrive’y czy przenośne dyski. Wręczając taki upominek, możemy być pewni, że będzie on jedną z lepszych form promocji i nie pójdzie szybko w zapomnienie.

Chcąc rozwijać naszą markę przy pomocy gadżetów reklamowych, warto zrobić rozeznanie w aktualnie obowiązujących trendach, by wybrać taką formę promocji, która dotrze do jak największego grona odbiorców.

5 1 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx