Czy wysyłka MMS może wpłynąć na sprzedaż?
Poszukując coraz bardziej skutecznych metod docierania do klientów, firmy analizują zarówno nowoczesne metody marketingowe, bazujące najczęściej na sieci i nowych technologiach, ale nie tylko. Wiele organizacji z powodzeniem wykorzystuje powszechnie znane i sprawdzone w boju techniki promocji i sposoby docierania do klientów. Jedną z nich jest masowa wysyłka wiadomości. Czy warto pomyśleć o przekazaniu klientom wiadomości MMS? Czy taka forma komunikacji może przyczynić się do wzrostu sprzedaży?
Na czym polega masowa wysyłka mms?
Wiele firm, realizując swoją strategię marketingową, decyduje się na masową wysyłkę wiadomości. Najczęściej są to wiadomości tekstowe, jednak okazuje się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by do swojej grupy docelowej skierować również wiadomości MMS. Działanie takie otwiera wiele nowych możliwości – pozwala bowiem istotnie uatrakcyjnić komunikat marketingowy i nadać mu nieco dynamiki. Wiadomość może mieć bowiem formę zdjęcia lub krótkiego filmiku, który lepiej niż słowa przedstawi produkt i wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Wiadomość MMS może tym samym przynieść znacznie lepsze rezultaty aniżeli standardowy SMS.
Dlaczego warto o niej pomyśleć?
Masowa wysyłka wiadomości MMS może skutecznie wspierać realizowane działania marketingowe i generować znacznie wyższe stopy zwrotu z inwestycji niż mailing czy wysyłka wiadomości SMS. Dlaczego warto się zastanowić nad włączeniem do swojej strategii marketingowej masowej wysyłki MMS? Dlaczego warto choć przetestować tę formę komunikacji? Powodów jest co najmniej kilka.
#1 Mnogość formatów
Masowa wysyłka wiadomości SMS jest tanią i niezwykle skuteczną formą realizowania działań marketingowych, jednak ma pewne ograniczenia. O ile komunikat nie wymaga specjalnej formy, zwykła wiadomość może być wystarczającą. Zdarza się jednak, że znacznie lepsze rezultaty przynieść może bardziej urozmaicona wiadomość np.:
– dłuższe treści tekstowe,
– zdjęcia,
– materiały video,
– materiały video i animacje.
Komunikat marketingowy w formie krótkiej animacji, zdjęcia czy pliku video pozwala skuteczniej zaprezentować produkt czy konkretną usługę. W rezultacie może przyczynić się do wyższej konwersji i lepszego spożytkowania dostępnego budżetu marketingowego.
#2 Możliwość dotarcia do określonej grupy klientów
Zaletą masowej wysyłki wiadomości, niezależnie od formy, jest również możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych odbiorców. Dysponując firmową bazą kontaktów i wiedząc, jakie produkty w przeszłości klienci zamawiali, można skierować do nich spersonalizowane wiadomości – nie tylko zwrócić się do nich po imieniu, ale również skierować komunikat czy ofertę, która ma szansę ich zainteresować.
Decydując się na realizację kampanii z udziałem partnera zewnętrznego i skorzystanie z jego bazy kontaktów, warto precyzyjnie zdefiniować grupę docelową i targetować kampanię w taki sposób, by miała szansę zakończyć się powodzeniem.
#3 Wysoka skuteczność
Atutem masowej wysyłki MMS jest potencjalnie wysoka konwersja i szansa na wygenerowanie satysfakcjonujących rezultatów. Wszystko jednak zależy od skutecznego planowania i właściwego przeanalizowania posiadanych danych. Nie bez znaczenia jest również rodzaj i forma wykorzystywanego komunikatu marketingowego.
#4 Niskie koszty
Zaletą metody jest również jej stosunkowo niski koszt. Jest on wprawdzie nieco wyższy niż koszt wysyłki SMS, jednak nie na tyle, by nie zdecydować się na przetestowanie masowej wysyłki MMS i włączenie jej do własnego planu marketingowego.