Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

22 maja 2022

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Szukając informacji o marketingu internetowym, bardzo często można natrafić na opinie, że pozycjonowanie strony internetowej to podstawa. Niektórzy jednak nie do końca wierzą w tę metodę lub mają niezbyt dobre doświadczenia ze współpracy z agencją SEO. Czy zatem pozycjonowanie ma sens? Dowiedz się, czy jest skuteczne!

Na czym polega pozycjonowanie?

Często niechęć do pozycjonowania wynika po prostu z niezrozumienia, jak ono działa  i jak duże daje możliwości. Pozycjonowanie, nazywane również zamiennie SEO, polega na stosowaniu różnych technik mających wypromować daną witrynę w wyszukiwarce Google. Jest to o tyle istotne, że przeciętny użytkownik, wpisując swoje zapytanie, najczęściej klika jeden z pierwszych wyświetlonych linków, a na pozostałe nawet nie zwraca uwagi. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to zatem znacznie większy ruch na stronie, a co za tym idzie większa sprzedaż. Ile kosztuje pozycjonowanie w 2022 roku i jakie czynniki wpływają na pozycję?

Na pozycję strony wpływa bardzo wiele czynników – to tzw. czynniki rankingowe Google. Nie wszystkie są znane, ale te najważniejsze są sprawdzone w praktyce. Specjaliści SEO doskonale wiedzą, jak postępować, aby witryna przesuwała się w górę w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak wiedzieć, że jest to dosyć żmudny proces – wyniki pozycjonowania na pewno nie pojawią się z dnia na dzień!

Czy SEO jest skuteczne?

Czy SEO jest skuteczne? Odpowiednio prowadzone – jak najbardziej! Efekty powinny zacząć się pojawiać po kilku tygodniach lub miesiącach działań ukierunkowanych na poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Następnie należy je kontynuować, co powinno się wiązać z dalszymi rezultatami. Trzeba pamiętać, że najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe wiążą się z dużą konkurencyjnością, dlatego dotarcie na pierwsze miejsce wyników często jest niemożliwe, szczególnie dla mniejszych stron. Bardzo efektywne może być jednak pozycjonowanie na frazy bardziej szczegółowe – tzw. long tail. Jeśli są odpowiednio dobrane, a osoby zajmujące się SEO wiedzą, co robią, na pewno dostrzeżesz efekty marketingowe. Warto również wiedzieć, że utrzymanie raz zdobytej pozycji jest zwykle dość proste!

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne? Ponieważ pomaga Ci trafić do osób, które poszukują konkretnych produktów czy usług. Odpowiada na potrzeby klientów i skłania ich do podjęcia określonych działań. Efekty są mierzone wzrostem wejść na stronę, a także poprawą współczynnika konwersji. Co ważne, efekty SEO można łatwo monitorować w celu odpowiedniego dostosowywania działań.

Jak zadbać o skuteczność pozycjonowania?

Pozycjonowanie to jedna z popularniejszych i skuteczniejszych form promocji firmy w internecie. Najlepiej traktować je jako podstawę wszelkich działań marketingowych. Co wpływa na jego skuteczność? Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać.

  1. Podstawą do działań powinien być audyt SEO, badający aktualną sytuację i wskazujący na obszary problemowe, którymi należy się zająć. Warto też przeprowadzić analizę działań konkurencji.
  2. Działania powinny być konsekwentne i ukierunkowane, a zmiany wynikać z przeprowadzonych analiz. Pozycjonowanie należy prowadzić kompleksowo, łącząc działania on-site i off-site.
  3. Efekty prowadzonych działań należy mierzyć i weryfikować, a dostępne narzędzia wykorzystać do udoskonalania procedur SEO.
  4. Pozycjonowanie powinno uwzględniać specyfikę grupy docelowej. Wymaga określenia jej najważniejszych cech, potrzeb czy zachowań.
  5. Słowa kluczowe należy dobierać niezwykle starannie, koniecznie uwzględniając frazy long tail oraz zapytania, jakie wpisują użytkownicy w Google.
  6. Content publikowany w ramach działań SEO musi być nie tylko nasycony frazami kluczowymi, ale również przydatny, ciekawy i interesujący. Współcześnie algorytmy doceniają przede wszystkim te treści, które są użyteczne i przyjazne dla realnych użytkowników.
  7. Pozycjonowanie warto uzupełnić o konsekwentne, regularne i starannie zaplanowane działania w social media. Pozwala to znaleźć się bliżej klienta oraz pomaga generować dodatkowy ruch na stronie.

Jeśli zależy Ci na dotarciu do nowych klientów, zwiększeniu obrotów i rozwoju firmy, skuteczne pozycjonowanie na pewno jest dobrym wyborem. Warto zlecić je profesjonalistom bazującym na doświadczeniu oraz twardych danych i cierpliwie czekać na rezultaty.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x