Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Jak działa Google Ads?

Dopiero stawiasz pierwsze kroki w e-commerce? A może zastanawiasz się nad promocją firmy? Zdecyduj się na kampanię reklamową w Google Ads! Szczególnie że jak wynika z danych DataReportal, z Google korzysta w Polsce aż 126 milionów unikalnych użytkowników. W naszym artykule opisujemy, jak działa Google Ads. Jakie są dostępne formy reklamy w wyszukiwarce?

Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, który powstał w 2000 roku. Pozwala tworzyć i uruchamiać reklamy online. W ten sposób można dotrzeć do konkretnej  grupy odbiorców. Kampanie wyświetlają się:

  • na stronach partnerskich wyszukiwarki,
  • w aplikacjach mobilnych,
  • w wynikach wyszukiwania Google.

Wskazówka: reklamy powinny być odpowiednio kierowane do internautów. Dlatego warto targetować kampanie pod kątem wieku czy zainteresowań odbiorców. W ten sposób zwiększy się szansa zdobycia klientów i zakupu przez nich produktu czy usługi.

Jakie są rodzaje reklam w Google Ads?

Zależy Ci na dotarciu z ofertą do potencjalnych klientów? Zastanów się nad reklamowaniem swojego biznesu w wyszukiwarce. Jak się okazuje, Google Ads oferuje różne formaty kampanii reklamowych.

Linki sponsorowane zapewniają firmie widoczność w wyszukiwarce. Pojawiają się jako tekstowe reklamy.  Znajdują się nad lub pod organicznymi wynikami.

Remarketing za to odpowiada za zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu oraz zwiększenia konwersji, a więc realizacji celów reklamy. Co ciekawe, forma ta umożliwia dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę WWW lub aplikację. Dotyczy to także internautów, którzy mieli wcześniej do czynienia z Twoją marką.

W dodatku wyróżnić można kampanie:

  • w sieci reklamowej Google,
  • produktowe,
  • wideo,
  • lokalne,
  • promujące markę.

W jaki sposób działa reklama Google Ads?

Dzięki Google Ads można planować i uruchamiać kampanie w Internecie w niespełna kilka minut. Przede wszystkim możliwe jest tworzenie inteligentnych reklam. Dopasowuje je się do danego celu biznesowego. Dostosowują się też szybko do potrzeb rynku. Aby rozpocząć reklamowanie się, zaloguj się na swoje konto, a potem utwórz kampanię. Przygotowanie kampanii składa się z kilku etapów:

  1. określenie celów,
  2. wybranie rodzaju reklamy,
  3. ustalenie budżetu,
  4. utworzenie reklamy.

Na pozycję reklamy wpływa kilka czynników. Są to m.in. frazy kluczowe, atrakcyjność kreacji czy treść. Ważna jest również strona docelowa, do której kierowani są użytkownicy Internetu.

Utworzenie kampanii pozwala na dalsze śledzenie jej postępów. Dzięki analizie statystyk czy dopasowaniu budżetu można zoptymalizować jej skuteczność.

Jak skonfigurować konto Google Ads?

Aby korzystać z reklam Google Ads, należy założyć konto. Wystarczy wejść na główną stronę i kliknąć „Utwórz konto”. Wypełnij wymagane informacje. Skonfiguruj dane odnośnie do rozliczeń. Do wyboru masz takie metody płatności jak karta kredytowa czy PayPal albo przelew bankowy. Następnie po weryfikacji informacji o płatności, możliwe będzie rozpoczęcie tworzenia kampanii. Przeczytaj więcej o reklamach Google Ads.

Różne formaty reklam oferowane przez Google Ads

Jak się okazuje, Google Ads proponuje różne formaty kampanii. Mogą to być reklamy:

  • tekstowe,
  • obrazkowe,
  • wideo,
  • zakupowe.

W wyborze właściwego rodzaju pomóc może znajomość wad i zalet. Najprostsze do stworzenia są reklamy tekstowe. Z kolei kampanie obrazkowe są polecane do prezentacji produktów czy usług w atrakcyjny sposób. Natomiast format wideo wykorzystują firmy, które chcą opowiedzieć historię o swoich produktach czy usługach i zaangażować klientów. Za to zakupowe polecane są do promocji danych towarów w Google Shopping. Są to kampanie produktowe, które wyświetlają reklamy dobrane do wyszukiwanych przez internautów słów kluczowych w wyszukiwarce Google.

Targetowanie odbiorców a Google Ads

Wybór rodzaju reklamy to jeszcze nie wszystko. Liczy się także skierowanie jej do określonej grupy odbiorców. Dzięki kampaniom Google Ads można dotrzeć do użytkowników na podstawie:

  • lokalizacji,
  • wieku,
  • płci,
  • zainteresowań.

Poza tym użyj zaawansowanych opcji targetowania. Mogą to być np. listy remarketingowe czy niestandardowe grupy odbiorców. Zapewnisz sobie wówczas dotarcie Twoich reklam do odpowiednich osób i w odpowiednim czasie. Właściwe kierowanie do internautów zwiększa zwrot z inwestycji, a więc ROI. Ponadto jest możliwe wyświetlenie  reklam osobom, które zmienią się w klientów.

Z jakimi zaletami wiąże się Google Ads? Wnioski

Z powyższego artykułu wynika, że inwestycja w Google Ads się opłaca. Skuteczna kampania w wyszukiwarce Google umożliwia szybkie dotarcie do potencjalnych klientów oraz kontrolę danego budżetu reklamowego. Buduje się także rozpoznawalność i widoczność oferty online, jak również wysoką pozycję w rankingu na popularne słowa kluczowe.

Więcej zyskasz, jeśli nawiążesz współpracę z WeNet. Dzięki statusowi Google Partner Premium doradcy internetowi mają odpowiednią wiedzę, która pozwala pomóc małym czy średnim przedsiębiorstwom w rozwoju. Swój biznes oddaj w ręce specjalistów. Pozwoli Ci to osiągnąć pożądane wyniki. Zaplanujesz także kampanię w wyszukiwarce.

Dzięki wybraniu oferty Google Ads zapewnisz sobie:

  • niezawodną obsługę,
  • wsparcie certyfikowanego doradcy,
  • kontrolę budżetu,
  • wzrost liczby wizyt na stronie,
  • zrealizowanie ustalonych celów.

W ten sposób eksperci zaprezentują Twoją firmę klientom szukającym w wyszukiwarce produktów i usług. Dlatego wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx