Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

3 grudnia 2024

Jak skutecznie budować zaangażowanie czytelników na portalu informacyjnym?

Budowanie zaangażowania na stronie internetowej czy w social mediach to proces powolny i wymagający odpowiedniej wiedzy, a także delikatności. O ile SEO pomoże nam na zyskanie wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, o tyle dobrej jakości content  marketing i jego przejrzyste rozmieszczenie na stronie będą argumentem w stronę czytelnika, aby pozostał z nami na dłużej i zapoznał się z materiałami, jakie dla niego przygotowaliśmy. Jak dobrze zaplanować działania mające na celu budowanie zaangażowania? Czy warto w tym celu wykorzystać usługi agencji content marketingowej? 

Analiza potrzeb i preferencji czytelników

Aby działania content marketingowe przynosiły oczekiwany rezultat, muszą zostać dostosowane do potrzeb zarówno nas, jaki naszych odbiorców. Pierwszym krokiem do przygotowania skutecznej strategii jest zawsze analiza potrzeb czytelników strony. Musimy zbadać, jakich treści oni oczekują, a także które części serwisu przyciągają największą uwagę. Możemy wykonać taki audyt samodzielnie lub też – co z reguły jest lepszym rozwiązaniem – poprosić o profesjonalną pomoc. Agencja content marketing nie tylko zadba o naszą stronę pod kątem działań specjalistycznych, ale też dzięki jej udziałowi na naszą stronę spojrzą osoby nowe, świeże, które być może będą w stanie dostarczyć nam pomysłów czy idei, o których sami byśmy nie pomyśleli.

Tworzenie angażującego content marketingu

Poza przygotowaniem i wdrożeniem samej strategii content marketingowej musimy zadbać również o materiały, które mają zostać na stronie umieszczone. Ponieważ współcześnie w internecie można znaleźć ogrom treści, jednym z najlepszych sposobów na konkurowanie o uwagę jest przygotowywanie przemyślanych, dobrze napisanych lub zrealizowanych materiałów, w które będziemy mogli wpleść stosowne CTA angażujące czytelnika do podjęcia interakcji z serwisem. Jeżeli nie potrafimy samodzielnie stworzyć contentu, istnieje wiele różnych metod na jego pozyskanie: zatrudnienie profesjonalnego copywritera czy montażysty, wsparcie się zasięgiem generowanym przez influencerów w mediach społecznościowych, czy też, ponownie, skorzystanie z działań content marketingowych wykonywanych przez agencję kreatywną.

Interakcja z czytelnikami

Same treści marketingowe, które umieszczamy na stronie, to jeszcze nie wszystko. Oczywiście, to czy użytkownik przeczyta lub obejrzy przygotowany materiał jest bardzo ważne, jednak samo w sobie nie stanowi wejścia w interakcję. Jeżeli jednak zachęcimy potencjalnych klientów, aby odwiedzili nasz sklep, zapisali się na newsletter czy umówili konsultację, z takich działań możemy już pozyskać określony zysk. Wszelkie próby zachęcenia odbiorcy do skontaktowania się z nami możemy określić jako call to action (wezwanie do działania). Mogą one przyjmować różne formy: linku do pobrania treści, zapisu na newsletter czy buttona do otwarcia czatu. Każda strona posiada unikalny zestaw podobnych wezwań do działania, a ich rodzaj i rozmieszczenie powinno zależeć od wykonanej wcześniej analizy potrzeb i preferencji grupy docelowej.

Optymalizacja dla wyszukiwarek

O ile content jest bardzo ważny z punktu widzenia odbiorcy-człowieka, o tyle nie możemy także zapominać o technicznych aspektach strony. Każda dodatkowa milisekunda ładowania zawartości pozbawia nas wielu odsłon, które potencjalnie mogłyby stanowić dla nas sprzedaż. Dlatego jeżeli zdecydujemy się na skorzystanie z usługi agencji content marketingu, poza samą analizą naszych odbiorców wykona ona także techniczny audyt strony. Takie działanie pozwala poznać mocne i słabe strony witryny, oraz wskazuje na działania, które możemy wykonać, aby poprawić sytuację. Prawidłowe, dokładne przeprowadzenie audytu wymaga odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności, dlatego jeżeli sami nigdy nie zajmowaliśmy się zagadnieniami związanymi z SEO, warto zlecić go specjalistom w tej dziedzinie.

Wykorzystanie efektywnych CTA

Podczas tworzenia treści, takich jak wpisy blogowe, opisy produktów w sklepie czy też prezentacja usług, powinniśmy pamiętać o zastosowaniu wcześniej wspomnianych call to action. Jeżeli pomyślimy o tym, jak rozmieścić je w tekście już na etapie jego tworzenia, całość zaprezentuje się bardziej naturalnie, przez co będziemy mieć większe szanse powodzenia. Pamiętajmy również, że wezwanie do działania powinno nieść korzyści dla obu stron – nasz odbiorca musi czuć, że kliknięcie w link, pozostawienie adresu e-mail, czy przeczytanie dodatkowych materiałów coś mu daje. Dzięki temu mamy większe szanse na pozyskanie współpracy lub sprzedaży, ponieważ pokazujemy, że szanujemy czas potencjalnego klienta.

Marketing treści to narzędzie, które pozwala nam na budowanie relacji z naszymi odbiorcami, a im lepiej go użyjemy, tym większej lojalności klientów możemy się w przyszłości spodziewać. W połączeniu z dobrze zaplanowanymi działaniami SEO oraz wdrożeniem CTA możemy zapewnić sobie lepszą pozycję w wyszukiwarce Google. Jeżeli nie potrafimy sami wykonać wszystkich tych kroków, agencja content marketingowa jest miejscem, w którym możemy znaleźć stosowne wsparcie.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx