wt. Lis 12th, 2019

Najnowsze trendy w hotelarstwie

Branża hotelowa stale się rozwija – rosnąca konkurencja oraz zmieniające się oczekiwania gości wymuszają nieustanne zmiany w sposobie zarządzania hotelem. Jakie są obecne trendy w hotelarstwie? Tak jak w przypadku innych sektorów rynku, trendy te odpowiadają zmianom społecznym i temu, jak współcześnie żyjemy. Indywidualny, spersonalizowany przekaz, korzystanie z nowych technologii oraz ekologia – to tematy, którym warto się przyjrzeć.

Personalizacja

Ostatnimi czasy hotele przestały być miejscem, gdzie tylko się nocuje. Obecnie są to obiekty, które oferują przede wszystkim przeżycia – oderwanie od codzienności, relaks, rozrywkę. Niezależnie od tego, czy odpoczywamy, czy jesteśmy w podróży służbowej oczekujemy usługi na najwyższym poziomie. Wiele hoteli idzie jednak o krok dalej, starając się poznać potrzeby swoich gości i zaproponować im pobyt dopasowany do ich preferencji. 

Krótka ankieta wysłana przed przyjazdem gości, albo rozmowa podczas zameldowania może dostarczyć nam informacji na temat tego, czego nasz gość potrzebuje podczas pobytu. Indywidualne potraktowanie gości hotelowych sprawi, że poczują się wyjątkowo, lepiej zapamiętają pobyt w hotelu i będą chcieli do niego powrócić. 

Ekologia

Branża hotelarska ma ogromny wpływ na środowisko naturalne poprzez duże zużycie wody, energii, a także produkcję odpadów. Jak wdrożyć rozwiązania proekologiczne w swoim hotelu? Szkolenie pracowników i odpowiednie procedury dotyczące gospodarowaniem wody i energii, takie jak włączanie tylko w pełni załadowanych zmywarek to rozwiązania nie wymagające dużych nakładów finansowych. Kolejnym pomysłem jest wymiana żarówek na energooszczędne, zamontowanie baterii z perlatorami, czy czujników, które włączają światło w momencie, gdy wykryją ruch. 

Skoncentrowane środki czystości to oszczędność zarówno dla budżetu hotelu, jak i możliwość zmniejszenia ilości odpadów. Środki myjące czy piorące o skoncentrowanej formule rozcieńcza się w odpowiedniej proporcji z wodą, co oznacza, że jedno opakowanie wystarczy na dłużej. Warto także zwrócić uwagę na skład produktu, czy ulega całkowitemu rozpuszczeniu i nie zatyka rur.

Kosmetyki hotelowe to element wyposażenia łazienki hotelowej, do którego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni. Miniaturowe, jednorazowe buteleczki z żelem pod prysznic i szamponem coraz częściej są zastępowane przez systemy dozowania. Zazwyczaj systemy te składają się z uchwytów mocowanych do ściany oraz wymiennych wkładów z kosmetykami. Takie rozwiązanie pozwala na oszczędność produktu, ponieważ jest on zużywany do końca, w przeciwieństwie do miniaturowych kosmetyków, które często trzeba wyrzucić zaraz po otwarciu.

Nowe technologie

Na co dzień korzystamy z wielu zdobyczy nowej technologii, czego najlepszym przykładem jest obecność smartfonów w naszym życiu. Jest to urządzenie, poprzez które załatwiamy dużo codziennych spraw, także rezerwację pokoju w hotelu. Warto zadbać o klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych i dostosować nasza stronę i system rezerwacji, aby była intuicyjna i sprawnie działająca. 

Dzięki mediom społecznościowym relacja klient – marka uległa zmianie i zatraciła bardzo oficjalny charakter. Goście hotelowi oceniają obiekt na profilach na Facebooku oraz portalach do rezerwacji, a także kontaktują się poprzez nie z hotelem. Konieczne jest zatem, aby ktoś z obsługi hotelu zarządzał profilami w mediach społecznościowych i odpowiadał na komentarze i zapytania.