Dieta, Ruch, Suplementy – Idealny Plan Na Odchudzanie

Wałeczki tłuszczu na brzuchu, odstające „boczki”, podwójny podbródek. Kiedy zaczynamy widzieć takie zmiany w naszej powierzchowności, czujemy, że chyba nadszedł czas, żeby zrzucić kilka kilogramów.

Jeśli czujemy, że ostatnio trochę przytyliśmy i chcemy sprawdzić, czy powinniśmy pomyśleć o odchudzaniu, to warto obliczyć swoje BMI, czyli wskaźnik masy ciała.

Oblicza się go poprzez podzielenie masy naszego ciała, przez kwadrat wzrostu podanego w metrach. Wynik prawidłowej masy ciała wynosi 18,5–24,99. Jeśli uzyskaliśmy wynik powyżej 25,0, powinniśmy poważnie rozważyć zmianę stylu życia.

Tylko od czego zacząć? Niemal każdy, kto chce schudnąć, zastanawia się jak się do tego zabrać.

Ile czasu poświęcić na ćwiczenia, jaką dietę wybrać. Czy warto zwrócić się o pomoc do dietetyka a może zainwestować w treningi z trenerem personalnym?

Wszystko zależy rzecz jasna od naszej motywacji, czasu jakim dysponujemy i możliwości finansowych.

Odchudzanie nie musi wiązać się z wysokimi kosztami i niemal niemożliwymi do przestrzegania dietami. Faktem jest jednak, że jeśli chcemy schudnąć skutecznie i w racjonalny sposób musimy połączyć dietę i aktywność fizyczną.

Zmiany w nawykach żywieniowych

Aby dobrze przygotować się do diety, najpierw powinniśmy oczyścić nasz organizm. Możemy np. przez pierwsze dwa tygodnie, stosować, co 3-4 dni płynną dietę opartą na świeżych sokach i zupach.

To sprawi, że nasz żołądek trochę się skurczy i odda zapas nagromadzonej wody.

To naturalnie dopiero początek odchudzania. Następnie, po 10-12 dniach, bilans wodny się wyrówna a tkanka tłuszczowa zacznie redukować.

Do wyboru mamy naprawdę mnóstwo diet. Opierają się one na różnych zasadach, ale o kilku rzeczach musimy pamiętać, zanim na którąś się zdecydujemy.

Odpowiednia dieta musi być prawidłowo skomponowana. Musi zawierać w menu owoce, warzywa, ale również mięso. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebne są nam również węglowodany i tłuszcze.

Najważniejsze zaś w odchudzaniu jest białko. Odchudzając się, musimy zapewnić sobie dużą ilość białka w diecie, aby nasz organizm nie czerpał energii ze spalania komórek mięśni.

Aktywność fizyczna – konieczna by schudnąć

Żeby skutecznie zrzucić nadwagę, musimy w drugiej kolejności zadbać o ruch. Minimalna dawka ruch dla dorosłego człowieka, to 150 minut w tygodniu. Tak więc, żeby zobaczyć po jakimś czasie efekty, powinniśmy 3-4 razy w tygodniu, przeznaczyć ok. 50 minut na aktywność fizyczną.

Ćwiczyć możemy w domu, np. wykonując treningi dostępne w sieci, na powietrzu (bieganie, jazda na rowerze), albo na zajęciach fitness.

Lista aktywności, którymi warto się zainteresować jest naprawdę długa. Najważniejsze żebyśmy byli systematyczni i wybrali taki ruch, jaki sprawia nam przyjemność. Jeśli nie lubimy biegać nie zmuszajmy się do tego.

Przymuszając się do aktywności fizycznej, za którą nie przepadamy, sprawimy tylko, że szybko spadnie nam motywacja.

Suplement odchudzający – dopełnieniem diety i ćwiczeń

Oprócz regularnej dawki ruchu i zdrowej diety, możemy poprawić efekty odchudzania zaopatrując się w suplementację wspomagająca spalanie tłuszczu.

Najczęściej sięgamy po suplementy, żeby:

– Dostarczyć organizmowi składników odżywczych, których niedobór odczuwamy szczególnie będąc na niskokalorycznej diecie.

– Wykorzystać korzyści płynące z obecności w suplementacji aktywnych substancji, stymulujących szybszą utratę tkanki tłuszczowej.

Na polskim rynku takich preparatów jest mnóstwo i właściwie każdy może znaleźć coś dla siebie.

Nic dziwnego, że suplementacja cieszy się taką popularnością. Możliwość poprawienia efektów osiągniętych tradycyjnie, dzięki zmianie nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej, wydaje się być bardzo kusząca.

W dostępnych suplementach znajdziemy przeróżne składniki. Do tych najbardziej popularnych należą np. kofeina, L-karnityna, Kapsaicyna, Piperyna, Chitosan, Kwas chlorogenowy (ekstrakt z zielonej kawy) itd.

Od składu suplementów na odchudzanie, zależy ich skuteczność. Powinniśmy więc, zanim zdecydujemy się na dany środek, przyjrzeć się co ona zawiera.

Dobry suplement ma przyśpieszyć przemianę materii, ograniczyć łaknienie i wspierać procesy redukcji tkanki tłuszczowej.

Bardzo przydatny również podczas odchudzania jest zastrzyk energii, dzięki niemu będziemy mieli więcej chęci do ćwiczeń i nie stracimy szybko motywacji. Wiele suplementów diety, ma w składzie naturalne substancje dodające energii (np. ekstrakt z zielonej herbaty czy guarany) i na takie trzeba zwrócić uwagę.

Idealne trzy budulce szczupłej sylwetki

Jeśli naszym marzeniem jest schudnąć, ale nie chcemy tego robić byle jak, na siłę i w agresywny sposób, pogódźmy się z tym, że najlepszym wyjściem będzie połączenie wymienionych wcześniej sposobów.

Odchudzać trzeba się z głową i nie ma sensu rujnować sobie zdrowia głodówkami czy wykańczającymi dietami.

Starajmy się wprowadzać zmiany stopniowo. Nie forsujmy organizmu, bądźmy systematyczni a na pewno po, jakimś czasie zobaczymy doskonałe efekty.

0 0 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x