24 listopada 2020

Jak zwiększyć skuteczność powiadomień web push?

Notyfikacje web push generowane są przez platformę internetową po wyrażeniu zgody użytkownika witryny na ich otrzymywanie. Komunikaty te odznaczają się większą efektywnością niż reklamy kontekstowe i masowe powiadomienia. Warto wiedzieć, w jaki sposób zwiększyć skuteczność powiadomień web push, by zyskać potencjalnych klientów.

Odpowiedź na blokadę

Przeglądarki internetowe często zatrzymują generowanie notyfikacji web push. AdPop to skuteczne narzędzie, dzięki któremu w łatwy sposób można poradzić sobie z tym problemem. Jego zadaniem jest zintensyfikowanie zaangażowania konkretnego użytkownika w obrębie odwiedzanych przez niego stron internetowych. AdPop pozwala również odzyskać utracony koszyk w przypadku próby opuszczania platformy. Narzędzie to przez wielu wykorzystywane jest jako odmiana bannera subskrypcyjnego, umożliwiającego pozyskanie zgody na otrzymywanie powiadomień web push. AdPop Website Layer bierze pod uwagę różnorodne scenariusze. Komunikat może być wyświetlany z założonym opóźnieniem lub w chwili wykonania przez użytkownika określonej czynności. Narzędzie działa również na urządzeniach mobilnych. Na tego typu platformach nie da się jednak podporządkować wyświetlania powiadomienia odczytaniu przez system momentu wyjścia użytkownika ze strony. AdPop Website Layer pozwala uzyskać dużą liczbę subskrybentów, niezależnie od ograniczeń nakładanych na narzędzia web push przez popularne przeglądarki. Dzięki AdPop website layer użytkownikowi zobaczy banner z propozycją zapisu dopiero wtedy, gdy zapozna się z treścią konkretnej platformy.

Zgoda na subskrypcję

Opt-in zaliczany jest do sektora permission marketing. Model ten oznacza zgodę na subskrypcję treści promocyjnych. Formularze opt-in mogą mieć różnorodne formy. W przypadku newsletterów najczęściej wykorzystywany jest model dwufazowy. Double opt-in wymaga potwierdzenia przez użytkownika adresu poczty elektronicznej. Takie działanie nie narusza również kwestii związanych z RODO.

Powiadomienia web push zaliczane są do strategii single opt-in. Realizują one podobne założenia jak e-mail marketing. Ich forma jest jednak o wiele przystępniejsza niż w przypadku tradycyjnych newsletterów. Notyfikacje z prośbą o wyrażenie zgody, czyli tzw. bannery subskrypcyjne wyświetlane są zazwyczaj w środkowej częci na górze witryny. Ich układ można jednak modyfikować.  Po zatwierdzeniu subskrypcji użytkownik zostaje zapisany do bazy odbiorców. W przypadku przejścia z modułu dwufazowego na model single opt-in, liczba zapisów wrasta o ponad 600%.

Powiadomienia web push powinny być małe, nienachalne i angażujące uwagę odbiorcy. Im mniej wysiłku kosztuje użytkownika zapisanie się do bazy odbiorców, tym większa szansa, że wyrazi on zgodę na subskrypcję. Warto również pomyśleć o zastosowaniu narzędzia, które pozwoliłoby uniknąć problemu blokady komunikatów przez popularne przeglądarki.

0 0 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x