Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Bohaterowie marek – Kim są dla dzieci brand hero?

Postacie z bajek są bliskie dzieciom na całym świeci. Zwłaszcza wówczas, gdy można zobaczyć je zarówno na ekranie telewizora, jak i w rzeczywistości. Bajkowy bohater, do którego może przytulić się dziecko, wkracza do jego realnego świata i staje się wyjątkowym wspomnieniem.

Na polskim rynku, ale nie tylko, coraz więcej marek korzysta z brand hero, wykorzystując do tego różnych superbohaterów, powiązanych z aktualnymi premierami kinowymi, postaciami cenionymi w obecnej popkulturze. Bohater odziany w pelerynę reklamujący popularny płyn do mycia szyb, jest częścią kampanii reklamowej odpowiadającej za potrzeby i wyobrażenia konsumenta. Odpowiednio dobrana postać bohatera marki, tworzy idealne podłoże do promocji konkretnego produktu.

A jak to wygląda w przypadku dzieci?

Na przykład w Disneyland na ulicach parku rozrywki dzieci i dorośli mogą spotkać ulubione postacie z filmów Disneya. Podczas parady na głównej ulicy miasteczka postacie z bajek, czyli aktorzy poprzebierani w puchowe kostiumy, są dostępni dla dzieci na wyciągnięcie ręki. Dzieci mogą do nich podbiec, przytulić się, podać rączkę, przybić piątkę lub zrobić wspólne zdjęcie. Taka bliskość ulubionego bohatera zapada w pamięci dziecka (młodego konsumenta) i rodziców (dorosłego konsumenta) na długie lata.

Tworzenie kostiumów postaci staje się coraz popularniejsze również na naszym lokalnym, polskim rynku. Korzysta z tego rozwiązania np. SMART Kid Academyprojekt, który uczy dzieci oszczędności i tłumaczy dzieciom zawiłe kwestie domowych finansów. Na potrzeby edukacji powstały przebrania Świnki Grosi i Wiewióra Franka. Dzięki takim postaciom dzieci poprzez wspólną zabawę przyswajają łatwiej informacje.

Ostatnio do grona postaci dołączyły Żywiołaki, w nowo otwartej Ulicy Żywiołów w ramach oferty naukowo-edukacyjnej EC1 Łódź – https://ulicazywiolow.plPrzestrzeń edukacyjna dla najmłodszych dzieci (od 3 do 10 lat) została podzielona na 5 stref, gdzie każda odpowiada jednemu żywiołowi, a tym samy postaci, która jest do niej przypisana. I tak powietrze to Aero, woda to Wodzia, ogień to Ogi, ziemia to Ziemek i życie to Żywek. Każda z tych postaci ma swój pluszowy odpowiednik, w który przebierają się pracownicy Ulicy Żywiołów i spotykają z dziećmi codziennie, podczas odwiedzin.

W każdym przypadku pluszowy charakter postaci, sprawia że przyjmowane są przez dzieci z wielkim entuzjazmem i staja się gwoździem programu, na który dzieci czekają.

Czasami jednak zdarza się, że mniejsze dzieci przestraszą się pojawiającego się stworka, który jest znacznie większy od dziecka np. w wieku 3 lat. Tutaj z pomocą spieszą rodzice lub opiekunowie, tłumacząc dzieciom, że to bajkowa postać.

Komunikacja marki poprzez brand hero w przypadku młodych konsumentów, buduje więź pomiędzy dzieckiem a bajkową postacią. Zachęca do powrotu w to samo miejsce, zakupu maskotki, koszulki, bluzy… z nadrukiem ulubionego bohatera, zachęca do oglądania kolejnych filmów z udziałem ulubionych postaci. Z każdym kolejnym elementem, buduje się przywiązanie konsumentów małych i dużych do marki, a tym samym do kolejnych zakupów.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx