Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Fotografia produktowa – skuteczna forma reklamy

Czym jest fotografia produktowa i dlaczego jest taka ważna w niemal każdym biznesie? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Fotografia produktowa to prężnie rozwijająca się dziedzina, która powinna zainteresować każdego, kto oferuje różnego rodzaju produkty i jest zainteresowany ich profesjonalnym pokazaniem czy też zwiększeniem sprzedaży.

Packshot czyli fotografia produktowa

Packshoty to inna nazwa fotografii produktowych. Oba pojęcia odnoszą się do zdjęć produktów na jednolitym, nie odciągającym uwagi tle. Najczęściej fotografia produktowa występuje na białym tle. Czasami zdarza się, że produkt jest przedstawiony z delikatnym, eleganckim odbiciem czy cieniem co jest dodatkowym zabiegiem estetycznym. Studio fotograficzne, które oferuje fotografię produktową z pewnością będzie mogło wykonać profesjonalne packshoty. Warto nadmienić, że zdjęcia produktów nie są wbrew pozorom proste do wykonania. Mówimy tu oczywiście o packshotach wysokiej jakości. Niech nas nie zmyli to, że takie zdjęcie to po prostu produkt fotografowany w studio z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu. To ostatnie jest oczywiście prawdą. Fotografia produktowa choć może zostać wykonana nawet smartfonem to aby była zrobiona profesjonalnie wymaga profesjonalnego sprzętu. W studio fotograficznym packshot znajdziemy nie tylko dobrej jakości korpus aparatu, profesjonalny obiektyw ale również lampy błyskowe, które wydobędą z fotografowanego produktu najdrobniejsze detale oraz wszelkie niuanse.

Fotografia produktowa to inwestycja

Choć nie wszyscy patrzą w ten sposób na fotografie produktowe, są one inwestycją. I podobnie jak w wielu przypadkach im lepszej jakości zdjęcia produktowe zapewnimy w naszym sklepie tym korzystniej taka fotografia reklamowa wpłynie na odbiór naszego sklepu a w efekcie zwiększenie sprzedaży. Warto również dodać, że raz wykonany packshot może służyć latami. Dobra fotografia produktowa nie traci na aktualności, nie musimy wykonywać sesji packshot kolejny raz dla tego samego asortymentu. Niezależnie czy sprzedajemy we własnym sklepie internetowym, na portalach aukcyjnych czy z pomocą handlowców i tradycyjnego katalogu powinniśmy używać dobrej jakości zdjęć produktów.

Fotografia produktowa cennik

Ile kosztuje zdjęcie produktowe? To bardzo częste pytanie w studio packshot zajmującym się tego typu usługami. Jak z większością usług, również w fotografii produktowej panuje pewna rozbieżność cen. Jest ona zależna od doświadczenia fotografa produktowego, efektu jaki oczekujemy oraz oczywiście produktu, któremu chcemy wykonać packshot. Najprostsze zdjęcia produktowe otwierają cennik nawet od kilkunastu złotych za zdjęcie. Nie warto jednak patrzeć tylko przez pryzmat ceny. Pamiętajmy, że inwestycja w fotografię produktów jest jednorazowa. Gdy otrzymamy nasze packshoty nie ponosimy już żadnych kosztów. Tak więc im lepsze zdjęcie wykonamy na początku tym skuteczniej będzie ono sprzedawało nasze produkty co w efekcie przełoży się na znacznie większy zwrot inwestycji.

4.5 2 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx