Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Marketing dla medycyny

Dotarcie do pacjenta, zbudowanie jego zaufania i w efekcie przekonanie go do wizyty nie jest łatwe. Marketing dla medycyny oparty na dobrej strategii pozwala dotrzeć do osób potrzebujących pomocy medycznej. Powody, dla których przejrzą one Twoją ofertę, a docelowo wybiorą jako miejsce, w którym warto umówić się na konsultacje, mogą być zróżnicowane. 

Na czym polega marketing dla branży medycznej

Własna strona WWW jest bardzo potrzebnym narzędziem, dzięki któremu można realizować marketing dla medycyny. Witryna internetowa powinna nie tylko atrakcyjnie wyglądać. Warto zwrócić także uwagę na inne aspekty. Czy publikowane tam treści stanowią użyteczną i wystarczającą informację o Waszych usługach? Technologia internetowa „starzeje się” dość szybko. Mówiąc dosadnie: to, co świetnie działało 5 lat temu, dzisiaj zwykle jest co najwyżej akceptowalne. Często jednak okazuje się, że wymaga to świeżego podejścia do rozwiązań technicznych. Poza stroną internetową jest jeszcze wiele innych narzędzi, aby pokazać pacjentowi, gdzie przyjmujesz i czym się zajmujesz, jak: Wizytówka Google, profile w social mediach. Wszystkie wraz ze stroną internetową, jeśli są aktywnie uzupełniane i właściwie zarządzane, stanowią doskonałe środowisko marketingowe, aby pacjenci docierali do celu.

Marketing dla medycyny – co zrobić żeby zdobyć klientów

Ponad 200 parametrów wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie jest to magiczna metoda osiągnięcia sukcesu. Gdyby tak było, każdy mógłby to zrobić. Jednocześnie pozycjonowanie stron medycznych to złożony i wielowarstwowy proces, który wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale także odpowiedniego zarządzania, aby poprowadzić Twój biznes do sukcesu.

To dużo więcej niż tylko zrobienie dobrej witryny internetowej lub poprawki na starej stronie. Obejmuje to pracę z elementami technicznymi i budowanie linków. Tym samym nie ma gotowej i prostej odpowiedzi na pytanie „ile czasu to zajmie?”. Zmiany algorytmów w wyszukiwarce Google są ciągłe. Z pewnością Twoja konkurencja nie śpi. Niezbędna jest optymalizacja witryny internetowej i aktualizacja jej treści. Jednak nie naprawią natychmiast sytuacji. Każda poważna agencja SEO szacuje czas potrzebny do osiągnięcia widocznej zmiany na 4 do 6 miesięcy.

Pozycjonowanie serwisów medycznych to praca zespołu osób posiadających odpowiednią wiedzę, umiejętności i zasoby. Jeśli Twoją witryną zarządza odpowiednia agencja marketingu medycznego, nie tylko poprawią się Twoje wyniki wyszukiwania, ale także poprawią się Twoje zyski.

Czy social media pomagają w promocji usług medycznych

Szczególnie wykorzystanie Facebooka, Instagrama czy TikToka w marketingu budzi skrajne emocje. Niektórzy są przekonani, że treść tych mediów to „tylko bzdury”, a raczej rozrywka dla młodych ludzi. Są też tacy, którzy uważają, że kanały marketingowe „nie działają, bo wszyscy są na Instagramie”. Częstym argumentem za niepromowaniem marki w mediach społecznościowych jest jej wizualny charakter. Warto zauważyć, że media społecznościowe mają obecnie prawie 5 miliardów użytkowników, jak podaje Statista. A zatem choćby z tego względu warto po nie sięgnąć. Twoi konkurenci już to wiedzą i wykorzystują.

Dlatego warto, również w marketingu medycznym określić swoje cele wraz ze sposobem pomiaru tych wyników, zdefiniować swoją grupę odbiorców i na bieżąco się z nimi komunikować za pomocą social mediów. Marketing usług medycznych to także tworzenie przyciągających wzrok treści np. na Instagramie w postaci reelsów czy live’ów z widzami. Ważne, aby placówka przedstawiła i opowiedziała o rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych w danym miejscu. Content marketing dla placówek medycznych powinien obejmować unikalną strategię marketingową, która pozwoli na dotarcie do potencjalnych pacjentów. Dołączenie social mediów do całej strategii marketingowej może przynieść sporo korzyści zarówno marce medycznej, jej rozpoznawalności jak i wpłynąć bezpośrednio na wybór Twojej placówki przez pacjentów. 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx