Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

16 maja 2024

Jak zaprojektować sklep internetowy krok po kroku?

Stworzenie dobrego sklepu internetowego może zapewnić firmie wysoką sprzedaż. Dlatego to ważne, by dobrze przemyśleć wybór domeny, projektu graficznego, systemu zarządzania sklepem czy hostingu. Na profesjonalnie przygotowanej stronie www musi się znaleźć czytelne menu oraz funkcjonalności, dzięki którym klienci, będą mogli wygodnie korzystać z proponowanych usług. Dzisiaj podpowiemy Ci, jak krok po kroku zaprojektować sklep internetowy. 

Określ grupę docelową i wybierz chwytliwą nazwę dla Twojego sklepu

Projektowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od ustalenia celu powstania witryny i głównej grupy odbiorców. Ponieważ to w dużej mierze od tych czynników będzie zależał finalny wygląd strony i dostępne na niej funkcjonalności. Gdy już określisz grupę docelową, to zrób rozeznanie na rynku i sprawdź, jak prezentują się sklepy internetowe Twojej bezpośredniej konkurencji. Kolejnym etapem będzie wymyślenie unikalnej nazwy, która przyciągnie uwagę klientów i jednocześnie będzie łatwa do pozycjonowania. Wraz z nazwą sklepu warto ustalić podstawowe słowa kluczowe, dzięki którym klienci szybko znajdą Twoją stronę, wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkę.

Stwórz atrakcyjny projekt sklepu internetowego

Projektowanie sklepów internetowych to długotrwały proces, który wymaga stworzenia mapy strony, projektu graficznego i wybrania odpowiedniego oprogramowania. Sklep internetowy możesz zbudować samodzielnie od podstaw, korzystając z ogólnodostępnych narzędzi lub możesz też zlecić realizację tej usługi profesjonalnej firmie. A co będzie Ci potrzebne do założenia własnego sklepu online? Przede wszystkim skup się na takich elementach jak:

  • wybór hostingu, który zapewni odpowiednią ilość miejsca na serwerze, szybkie działanie strony i bezpieczeństwo
  • wybór oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych
  • stworzenie graficznego projektu strony lub skorzystanie z gotowego szablonu
  • zakup certyfikatu SSL
  • wybór opcji związanych z zakupami, płatnościami i wysyłką

Przy tworzeniu sklepów internetowych warto postawić na unikalne projekty graficzne, ponieważ gotowe szablony nie wyglądają profesjonalnie. Poza tym na takiej stronie powinny się znaleźć liczne udogodnienia dla klientów w postaci możliwości zalogowania się do panelu klienta, dodania wybranych produktów do ulubionych lub otrzymania powiadomienia o dostępności danego artykułu.

Jakie treści powinny się znaleźć w sklepie internetowym?

Jeśli masz już gotowy projekt graficzny, to najwyższy czas zastanowić się nad treścią, którą umieścisz na stronie. W sklepie internetowym powinny pojawić się czytelne kategorie i atrakcyjne opisy produktów zoptymalizowane pod kątem SEO. Dodatkowo warto zadbać o wizerunek firmy i stworzyć ciekawą zakładkę „o nas”, gdzie zaprezentujesz najważniejsze informacje dotyczące Twojej działalności. W sklepie internetowym musi się znaleźć także regulamin zakupów i tekst prawny dotyczący procedur związanych z RODO. Dobrym pomysłem będzie również dodanie zakładki „blog”, gdzie możesz zamieszczać ciekawe artykuły, związane ze sprzedawanymi przez Ciebie produktami. 

Jak wypromować sklep internetowy?

Projektowanie sklepów internetowych wiąże się z koniecznością podjęcia konkretnych działań marketingowych. Na każdym etapie tworzenia strony www trzeba wybierać te rozwiązania, które w przyszłości pomogą wypromować sklep. Gdy już strona będzie gotowa pod kątem technicznym, możesz rozpocząć lub zlecić wybranym firmom takie czynności jak:

  • SEO i SEM
  • kampanie w mediach społecznościowych
  • artykuły i posty sponsorowane
  • email marketing

Wyniki kampanii powinny być na bieżąco analizowane i dostosowywane do sytuacji rynkowej. W tym celu możesz użyć internetowych narzędzi do monitorowania ruchu na stronie, by sprawdzić, czy ilość odwiedzin zwiększyła się po wdrożeniu określonych działań marketingowych.

Profesjonalnie przygotowany sklep internetowy, to doskonały sposób na dotarcie do rzeszy klientów. Dlatego warto poświęcić czas i pieniądze na stworzenie strony www z atrakcyjnym interfejsem, dzięki któremu odpowiednio wyeksponujesz sprzedawane artykuły. Ważne, by korzystać ze sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań oraz trzeba też zadbać o to, by sklep szybko się ładował i umożliwiał sprawne odnalezienie każdego produktu.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx