Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Tworzenie stron WWW – od czego zacząć?

TECHNOLOGY COMMUNICATION AND WEB DESIGN CONCEPT

Każdy przedsiębiorca który jeszcze nie ma strony internetowej a na rynku istnieje już parę ładnych lat stoi przed zadaniem założenia strony internetowej. Żyjemy w takich czasach w których głównym źródłem wszelkich informacji jest internet.

Każdy przedsiębiorca który jeszcze nie ma strony internetowej a na rynku istnieje już parę ładnych lat stoi przed zadaniem założenia strony internetowej. Żyjemy w takich czasach w których głównym źródłem wszelkich informacji jest internet. Obecność firmy w sieci jest niesłychanie ważna. Tu już nie chodzi o to że powinieneś dać się znaleźć klientowi w internecie by rozpocząć z nim współpracę, tu już chodzi o to aby klient mógł sprawdzić czy w ogóle taka firma istnieje. Użytkownicy firmy weryfikują w internecie i jeżeli nie posiadać strony internetowej, a w sieci nie ma o Twojej firmie wzmianki, przykro mi ale Twoja firma to tak zwana „firma krzak”.

Analiza konkurencyjnych stron internetowych

Przed podjęciem jakichkolwiek działań związanych z budową strony WWW powinniśmy dokonać analizy naszej konkurencji. Możemy to zrobić sami lub zlecić firmą które tym się zajmują np. w designcart.pl. Na czym polega taka analiza? Zbieramy listę stron konkurencyjnych i oceniamy je pod względem wyglądu, funkcjonalności oraz zawartości. Wybieramy te cechy które wyróżniają dane strony spośród reszty. Notujemy informacje o innowacyjnych funkcjonalnościach oraz robimy ogólny zarys materiałów ze wszystkich stron WWW.

Wygląd strony internetowej

Wygląd strony internetowej jest nie zwykle ważny. Zebranie cech szczególnych ze stron WWW konkurencyjnych może pozwolić na opracowanie jeszcze doskonalszego designu strony internetowej. Im ładniejsza strona, łatwiej wpadająca w oko przy tym zachowująca maksymalną przejrzystość i czytelność bardziej zapadnie użytkownikowi w pamięć. Użytkownicy też częściej z takimi firmami nawiązują współpracę. Jeżeli wszystkie cechy z konkurencją masz podobne to o wyborze użytkownika może przesądzić wygląd strony internetowej. Nowa strona internetowa (zobacz) powinna zawierać najlepsze cechy konkurencji.

Funkcjonalność strony internetowej

Wchodząc na rynek webowy z nową stroną internetową nie możesz być zacofany. Będąc nowy tym bardziej musisz wnosić pewną świeżość do swej branży. Tego oczekują od Ciebie klienci. Nie możesz też odstawać pod względem funkcjonalności od swoich konkurentów. Analiza konkurencyjnych stron internetowych pozwoli Ci zebrać wszystkie innowacyjne funkcje. Dobrym przykładem są tutaj konfiguratory produktów. Sześć lat temu tworzyliśmy konfigurator okien dla jednego z naszych klientów. Był to jeden z pierwszych tego rodzaju programów działających online. Nowe firmy wchodząc na rynek internetowy kopiowały większość naszych rozwiązań. Zawsze jednak dodawały coś od siebie. Gdy w zeszłym roku przyszedł czas na modernizację oprogramowania wykonaliśmy analizę rynku tego typu oprogramowań. Konfiguratory okien na tyle ewoluowały że zdecydowaliśmy się z klientem na stworzenie zupełnie nowego. Drogę rozpoczęliśmy my ale konkurencja tak udoskonaliła nasz produkt że musieliśmy stworzyć go na nowo wykorzystując nowe pomysły konkurencji. Przecież ten naszego klienta nie może być gorszy.

Zawartość strony internetowej

Wygląd oraz funkcjonalność to nie wszystko. Użytkownik musi coś jeszcze przeczytać. O ile takie informacje jak tekst, powitalny czy zakładka „O firmie” jest oczywista dla każdego tak inne mogą rodzić pytania o sens ich istnienia. Pracuję dziesięć lat w branży web i zauważyłem że na rynku w każdej branży znajdziemy doświadczone firmy, które doskonale wiedzą czego oczekują od nich ich klienci i z jakie informacje do nich trafiają. Warto więc brać średnią z wszystkich stron internetowych i schemat swoich treści opracować podobnie. Zrób to jednak lepiej. Treści mają wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. Jeżeli zobaczysz że każdy z serwisów prowadzi bloga i na każdy temat dysponuje jakimś obszernym tekstem możesz być pewny że pomiędzy nimi toczy się ostra rywalizacja w wyszukiwarkach internetowych. Czeka Cię zatem ciężka praca ponieważ czy dopiero startujesz czy nie aby z nimi konkurować musisz reprezentować podobny poziom.

Analiza stron konkurencyjnych jest priorytetem przy tworzeniu nowej strony internetowej. Dopiero posiadając wiedzę na temat swojej konkurencji możemy przejść do poszukiwania wykonawcy naszej strony internetowej.

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.