czw. Lut 20th, 2020

Jaką dietę wybrać, aby szybko i skutecznie schudnąć?

Siedzący tryb życia, żywienie się przetworzonymi wcześniej produktami, brak w diecie owoców i warzyw oraz stres i nieregularne spożywanie posiłków bogatych w odżywcze składniki, przyczyniają się do niekontrolowanego rozrostu komórek tłuszczowych w mięśniach co skutkuje przyrostem wagi.

Dziedziczne skłonności do tycia

Za to, czy dana osoba ma skłonność do tycia czy nie, w głównej mierze odpowiedzialny jest metabolizm każdego człowieka – jedni mają go szybki inni dużo wolniejszy; natomiast wpływ na sam metabolizm mają geny, w których zapisane są wszystkie informacje, dotyczące życia pokolenia jednej rodziny.


Dla osób ze skłonnościami do tycia, utrzymanie prawidłowej wagi nie jest proste; by ze względów zdrowotnych lub osobistych pozbyć się nadmiaru kilogramów, często konieczne jest ograniczenie przekąsek, zrezygnowanie z jedzenia pewnych potraw oraz przestawienie się na zupełnie inne produkty – jednym zdaniem – konieczna jest zmiana diety.

Można rzec – ilu zwolenników zdrowego stylu życia, tyle różnorodnych diet; jednak nie każdy rodzaj diety może być stosowany u wszystkich chętnych, gdyż jedni lepiej metabolizują białko, inni węglowodany, a jeszcze inni tłuszcze. Z tego też powodu, rozpoczęcie diety powinna poprzedzić konsultacja z dietetykiem, która wskaże najwłaściwszy sposób żywienia dla konkretnej osoby.

Jak szybko schudnąć?

Z mnóstwa funkcjonujących i w ostatnich latach modnych sposobów żywienia, na szczególną uwagę zasługują trzy diety odchudzające, które nie tylko mają na celu redukcję wagi, ale również poprawienie metabolizmu, regenerację skóry oraz opóźnienie starzenia się.

Są to:
– dieta ketogeniczna, zwana także keto dieta,
– dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej
– dieta Dukana

Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej

Do najpopularniejszej, zachwalanej przez wegetarian i wegan, jest dieta owocowo-warzywna. Ma ona na celu oczyszczenie organizmu z toksyn, nasycenie go witaminami i innymi składnikami odżywczymi zawartymi w roślinach oraz zregenerowanie funkcji witalnych. Podczas stosowania diety, obserwuje się wyraźny spadek wagi, poprawę samopoczucia oraz uregulowanie metabolizmu, jednak dieta ta, nie powinna być stosowana dłużej niż kilka tygodni – brak produktów zbożowych oraz niska kaloryczność przyrządzanych potraw, zamiast dodać energii, osłabi organizm. Z tego powodu, dieta powinna być stosowana tylko przez określony czas.

Dieta ketogeniczna

Keto dieta to zupełne przeciwieństwo przedstawionej diety warzywno-owocowej; jej celem jest redukcja wagi za pomocą przyjmowania dużej ilości tłuszczów a znikomej węglowodanów. Zasada działania jest bardzo prosta – polega spalaniu komórek tłuszczowych w organizmie przy pomocy tłuszczu dostarczanego w pożywieniu. Tego typu dieta pozwala na szybką utratę wagi, ale niska zawartość witamin i składników mineralnych, powoduje konieczność zastąpienia ich suplementami. Metoda ta stosowana jest z powodzeniem u sportowców.

Dieta Dukana

Z kolei przeciwieństwem diety keto jest dieta białkowa, tak zwana Dukana, polegająca na spożywaniu dużej ilości protein. Tego typu dieta wiąże się z początkowym wyeliminowaniem, a później ograniczeniem przyjmowania węglowodanów i tłuszczy.

Stosowanie diety Dukana przynosi bardzo dobre efekty – szybka utrata wagi i brak efektu jojo bardzo motywuje do prowadzenia diety, jednak może ona zaburzyć metabolizm; w takim przypadku wskazane jest suplementowanie błonnika i witamin oraz prowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń fizycznych.

Jak widać, na pytanie „jak szybko schudnąć?” łatwo odpowiedzieć, wskazując jedną z diet, lecz by utrata wagi była racjonalna i nie przyniosła szkód w organizmie, warto prowadzić ją pod kontrolą dietetyka.

Dodaj komentarz

avatar
20000
  Subskrybuj  
Powiadom o