Ile kosztuje zestaw elektryczny do roweru? Pytamy eksperta!
Cyclist riding mountain bike on country road.
![](https://ofio.pl/wp-content/uploads/2020/07/depositphotos_33033885_xl-2015-2.jpg)
Możliwości, jakie daje rower ze wspomaganiem elektrycznym, przyciągają coraz większe rzesze zainteresowanych. Rower staje się bardziej funkcjonalny – w zależności od potrzeb, można używać go jako tradycyjnego jednośladu, albo jako e-bike’a. W modzie jest konwersja roweru na elektryczny, czyli samodzielna przeróbka z wykorzystaniem prostych w montażu zestawów. Ile kosztuje rower elektryczny swojej własnej produkcji? Zapytaliśmy o to eksperta z zibibike.pl.
Zestaw elektryczny do roweru: silnik – cena
Silnik elektryczny do roweru to niewielki moduł całego zestawu, który montowany jest w miejscu piasty koła. Zestaw elektryczny do roweru może składać się z silnika na przód lub na tył. Napędy przednie oferowane są z reguły dla rowerów o przeznaczeniu do jazdy miejskiej, podczas gdy rowery z napędem na tył lepiej sprawdzają się w terenie nierównym. Konwersja roweru na elektryczny, a w zasadzie jej jakość, zależy bezpośrednio od klasy silnika. W zibibike.pl znajdziecie dwa warianty mocy, 36V oraz większy, 48V montowany jedynie w tylnym kole. Jaka cena? Silnik elektryczny do roweru kupicie za ok. 800 – 900 zł.
Zestaw elektryczny do roweru: bateria – cena
Kolejnym kluczowym podzespołem jest bateria litowo-jonowa. Zestaw elektryczny do roweru byłby bez niej zupełnie bezużyteczny – to ona zapewnia zasilanie silnika i to od niej zależy zasięg naszego e-bike’a. W zibibike.pl znajdziecie trzy typy baterii: typu bidon, trapezowe oraz bagażnikowe. Konwersja roweru z ZibiBike.pl na elektryczny z baterią bidon oraz trapezową przewiduje ich montaż w miejscu typowej butelki rowerowej na ramie. Bateria bagażnikowa, większa, montowana jest już na specjalnym stelażu, nad tylnym kołem.
![](https://ofio.pl/wp-content/uploads/2020/07/zmodelem1.jpg)
![](https://ofio.pl/wp-content/uploads/2020/07/zmodelem3-1.jpg)
Fot. Rower przerobiony na elektryczny dzięki zestawowi od ZibiBike.pl
Bateria do roweru jest najdroższym elementem zestawu elektrycznego do roweru. Za najmniejszą, czyli baterię bidon o mocy 5,2 – 7 Ah przyjdzie nam zapłacić od 850 – 1 100 zł. Baterie trapezowe, które pozwalają na większe zasięgi, ok. 100 km na pełnym naładowaniu, to cena 1 300 – 1 600 zł. Bateria bagażnikowa o mocy 10,4 Ah to cena 1 300 zł. W zibibike.pl znajdziecie konfigurator, który pozwoli wam w łatwy sposób dobrać baterię do silnika elektrycznego. Przerobienie roweru na elektryczny jest jeszcze łatwiejsze, gdy zdecydujecie się na jeden z gotowych zestawów do konwersji.
Zestaw elektryczny do roweru: pozostałe elementy – cena
Posiadamy już silnik elektryczny do roweru oraz baterię litowo-jonową. Kompletując samodzielnie zestaw elektryczny do roweru trzeba jeszcze zaopatrzyć się w odpowiednie elementy montażowe, takie jak choćby stelaże do baterii. Ich kosz to około 150 – 300 zł. Można także zakupić kontrolery, których średnie ceny dochodzą to 300 zł za sztukę.
W zibibike.pl możemy też zamówić gotowe koło z zaplecionym silnikiem w miejscu piasty. Dzięki temu montaż tego elementu ogranicza się tylko do wymiany koła 26” – 28” co kosztuje 180 zł.