Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

23 lipca 2021

Ile kosztuje zestaw elektryczny do roweru? Pytamy eksperta!

Cyclist riding mountain bike on country road.

Możliwości, jakie daje rower ze wspomaganiem elektrycznym, przyciągają coraz większe rzesze zainteresowanych. Rower staje się bardziej funkcjonalny – w zależności od potrzeb, można używać go jako tradycyjnego jednośladu, albo jako e-bike’a. W modzie jest konwersja roweru na elektryczny, czyli samodzielna przeróbka z wykorzystaniem prostych w montażu zestawów. Ile kosztuje rower elektryczny swojej własnej produkcji? Zapytaliśmy o to eksperta z zibibike.pl.

Zestaw elektryczny do roweru: silnik – cena

Silnik elektryczny do roweru to niewielki moduł całego zestawu, który montowany jest w miejscu piasty koła. Zestaw elektryczny do roweru może składać się z silnika na przód lub na tył. Napędy przednie oferowane są z reguły dla rowerów o przeznaczeniu do jazdy miejskiej, podczas gdy rowery z napędem na tył lepiej sprawdzają się w terenie nierównym. Konwersja roweru na elektryczny, a w zasadzie jej jakość, zależy bezpośrednio od klasy silnika. W zibibike.pl znajdziecie dwa warianty mocy, 36V oraz większy, 48V montowany jedynie w tylnym kole. Jaka cena? Silnik elektryczny do roweru kupicie za ok. 800 – 900 zł.

Zestaw elektryczny do roweru: bateria – cena

Kolejnym kluczowym podzespołem jest bateria litowo-jonowa. Zestaw elektryczny do roweru byłby bez niej zupełnie bezużyteczny – to ona zapewnia zasilanie silnika i to od niej zależy zasięg naszego e-bike’a. W zibibike.pl znajdziecie trzy typy baterii: typu bidon, trapezowe oraz bagażnikowe. Konwersja roweru z ZibiBike.pl na elektryczny z baterią bidon oraz trapezową przewiduje ich montaż w miejscu typowej butelki rowerowej na ramie. Bateria bagażnikowa, większa, montowana jest już na specjalnym stelażu, nad tylnym kołem.

Fot. Rower przerobiony na elektryczny dzięki zestawowi od ZibiBike.pl

Bateria do roweru jest najdroższym elementem zestawu elektrycznego do roweru. Za najmniejszą, czyli baterię bidon o mocy 5,2 – 7 Ah przyjdzie nam zapłacić od 850 – 1 100 zł. Baterie trapezowe, które pozwalają na większe zasięgi, ok. 100 km na pełnym naładowaniu, to cena 1 300 – 1 600 zł. Bateria bagażnikowa o mocy 10,4 Ah to cena 1 300 zł. W zibibike.pl znajdziecie konfigurator, który pozwoli wam w łatwy sposób dobrać baterię do silnika elektrycznego. Przerobienie roweru na elektryczny jest jeszcze łatwiejsze, gdy zdecydujecie się na jeden z gotowych zestawów do konwersji.

Zestaw elektryczny do roweru: pozostałe elementy – cena

Posiadamy już silnik elektryczny do roweru oraz baterię litowo-jonową. Kompletując samodzielnie zestaw elektryczny do roweru trzeba jeszcze zaopatrzyć się w odpowiednie elementy montażowe, takie jak choćby stelaże do baterii. Ich kosz to około 150 – 300 zł. Można także zakupić kontrolery, których średnie ceny dochodzą to 300 zł za sztukę.

W zibibike.pl możemy też zamówić gotowe koło z zaplecionym silnikiem w miejscu piasty. Dzięki temu montaż tego elementu ogranicza się tylko do wymiany koła 26” – 28” co kosztuje 180 zł.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x