18 kwietnia 2021

Prowadzisz sklep online? Wybierz dobre oprogramowanie ecommerce

Handel w internecie cieszy się sporym powodzeniem i jest on nadal dobrym pomysłem na biznes.

W sieci można kupić dzisiaj niemalże wszystko – książki, karmę dla zwierząt, meble, kosmetyki czy jedzenie. Branża ecommerce, czyli szeroko pojętego handlu internetowego stale się rozwija. Do zakupów w sieci przekonuje się dzisiaj coraz więcej osób, które doceniają komfort i chcą oszczędzać swój czas.

Z myślą o przedsiębiorcach działających w ecommerce powstała szeroka gama dedykowanych rozwiązań informatycznych. Sklep internetowy, który widzi klient, to tylko jedna jego strona. Z drugiej znajduje się system ecommerce, czyli oprogramowanie, którego celem jest efektywne zarządzanie handlem w sieci.

Czym dokładnie są systemy do prowadzenia sklepu internetowego? Jakie funkcje mogą zaproponować swoim użytkownikom? Czym warto kierować się przy wyborze odpowiedniego systemu ecommerce?

System ecommerce – co to jest?

Aby prowadzić własny sklep internetowy, konieczne jest wybranie właściwego oprogramowania, na bazie którego będzie on działać. To właśnie system ecommerce.

Systemy mogą zarówno wspierać sprzedaż B2C, czyli dla klientów indywiduach, jak również B2B, czyli hurtowni internetowych.

Aktualnie do wyboru jest szeroka gama gotowych systemów tego typu, które udostępniają swoim użytkownikom gotowe funkcje główne, ale także dodatkowe moduły, które pozwalają wtedy na rozszerzenie ich funkcjonalności.

Dzisiaj systemy ecommerce najczęściej dostarczane są w modelu SaaS (Software as a service). Oznacza to, że klient otrzymuje dostęp do oprogramowania wtedy, gdy opłaci abonament. To wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że nie wymaga ono sporych kosztów na start.

Także dostępne są rozwiązania polegające na wykupieniu oprogramowania na własność wraz z fachową obsługą dostawcy – jest to już zależne od modelu sprzedażowego systemu.

Jakie funkcje oferują systemy ecommerce?

Oczywiście, podstawową funkcjonalnością systemu ecommerce jest sklep internetowy, czyli samo prowadzenie handlu online. Za pomocą takiego oprogramowania prowadzący sklep może nadzorować sprzedaż oraz korzystać z różnych funkcji w zależności od potrzeb.

Warto wskazać, że wybrane systemy ecommerce pozwalają również na skorzystanie z gotowych szablonów sklepów, dlatego też można wtedy założyć go bez konieczności zlecania projektu graficznego.

Jako platforma wspierająca sprzedaż system ecommerce może dostarczyć klientom pełną paletę funkcjonalności.

Wśród przykładowych funkcji oferowanych przez systemy ecommerce znajdują się:

  • podział produktów na kategorie i podkategorie
  • inteligentna wyszukiwarka produktów
  • prezentacja załączników w postaci plików jak instrukcje
  • oflagowanie graficzne produktów promocyjnych
  • porównywanie produktów
  • wydzielona sekcja dla artykułów najczęściej kupowanych, nowości czy towarów z określoną ceną
  • integracja ze stronami opinii konsumenckich
  • obsługa kodów rabatowych
  • quick checkout – czyli zakupy ekspresowe
  • reguły biznesowe
  • obliczanie kosztów przesyłek
  • strefa klienta
  • integracja z systemem ERP

Powyższe funkcje zaprezentowane zostały na przykładzie systemu ecommerce OMNIcommerce.

Jak wybrać najlepsze oprogramowanie ecommerce?

Jako że obecnie do dyspozycji jest szeroka gama oprogramowania ecommerce, przed otwarciem sklepu internetowego warto zapoznać się z różnymi propozycjami dedykowanymi dla tej branży.

Przy wyborze systemu ecommerce warto wziąć pod uwagę:

  • zakres dostępnych funkcji do wyboru
  • dostępne moduły dodatkowe
  • przeznaczenie sklepu – B2C, B2B
  • możliwość integracji z zewnętrznymi serwisami
  • forma dostawy oprogramowania
  • czytelność prezentacji informacji
  • obsługa sklepu internetowego
  • pomoc posprzedażowa oferowana przez dostawcę
  • koszty związane ze stosowaniem oprogramowania

Chociaż takie platformy są przeznaczone do tego samego – obsługi sklepu online, to jednak mogą one zapewnić inne funkcje, moduły, a także różni się sposobem obsługi. Warto więc nie podejmować pochopnej decyzji, ale zwrócić uwagę na wszystkie z dostępnych rozwiązań, co pozwala na dopasowanie ich do swoich potrzeb pod każdym względem.

0 0 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Martyn
Martyn
7 miesięcy temu

Dużo tutaj zalezy od tego jaki sklep prowadzimy. Pamiętam, ze zaczynałem od kilku produktów sprzedawanych na fan page firmy na facebooku, sklep powstawał stopniowo. Ilość produktów w sklepie zwiększała się, tak wiec w koncu konieczne było wprowadzenie odpowiedniego oprogramowania do sklepu.

1
0
Dodaj komentarzx
()
x