Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

6 października 2022

Ilu Polaków robi zakupy online przy użyciu telefonu i co ich do tego motywuje?

Polacy często kupują online, o czym świadczy fakt, że w 2021 roku aż 77% internautów zdecydowało się choć raz zamówić produkt przez internet [1]. Które urządzenia najchętniej wykorzystują do finalizowania transakcji? Przede wszystkim komputery przenośne oraz smartfony [2].

Zakupy online przez telefon popularne wśród Polaków

Smartfony służą aż 76% Polaków do zamawiania produktów online [2]. Zakupy przy ich użyciu robi więc 17 milionów osób, co jest liczbą tylko nieznacznie mniejszą od użytkowników laptopów [2]. W tej kwestii popularność telefonów jest znacznie większa niż komputerów stacjonarnych oraz tabletów – na tych urządzeniach zakupy robi kolejno co drugi i co czwarty Polak [2].

Zakupy przez internet przy użyciu smartfona szczególnie dużą popularnością cieszą się wśród najmłodszych e-konsumentów – korzysta z nich aż 92% osób w wieku 15-24 lata [3]. Dużo rzadziej są one wybierane przez osoby po 50. roku życia – te najczęściej robią zakupy online na komputerach przenośnych [3].

Warto również dodać, że ze smartfonów zwykle korzystają także osoby, które posiadają krótsze doświadczenie w zakupach online [4].

Co motywuje do zakupów w internecie użytkowników smartfonów?

Do zakupów w internecie przy użyciu smartfona największą liczbę Polaków motywują dwa czynniki – dostępność przez całą dobę oraz brak konieczności jechania do sklepu [5]. Są to kwestie istotne dla co najmniej ¾ e-konsumentów [5].

Użytkownicy telefonów komórkowych cenią sobie również fakt, że robiąc zakupy w internecie mają nieograniczony czas wyboru produktów, mogą łatwo porównywać oferty oraz korzystać z atrakcyjniejszych cen niż w sklepach stacjonarnych [5].

Ponad połowa e-konsumentów zwraca również uwagę na takie kwestie, jak:

  • możliwość zrobienia zakupów, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte [5];
  • większy asortyment niż w sklepach tradycyjnych [5];
  • dostęp do różnych form płatności [5];
  • możliwość szybszego zakupu produktu niż w sklepie tradycyjnym [5];
  • łatwość znalezienia rzadkich lub specjalistycznych towarów [5].

Użytkowników smartfonów do częstszych zakupów w internecie skłoniłyby natomiast niższe koszty dostawy, atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych, a także zniżki i kody rabatowe [6].

Jak płacić za e-zakupy? Z Visa Mobile!

Osoby robiące zakupy przez internet na smartfonach mogą korzystać z różnych form płatności online, które pozwalają szybko i bezpiecznie finalizować transakcje. Jednym z takich rozwiązań jest Visa Mobile – usługa niewymagająca wprowadzania danych karty płatniczej i haseł w sklepie internetowym. Te podaje się tylko raz – na etapie konfigurowania aplikacji. Dzięki temu płatności online za zakupy w internecie są bezpieczne, a do tego wygodne, ponieważ użytkownik nie musi wypełniać wielu pól formularza czy przeklikiwać się przez wyskakujące w sklepie okna [7].

Skorzystać z Visa Mobile można na dwa sposoby:

  • uruchamiając odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (lista banków, które obsługują to rozwiązanie, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html– konieczne może być zaktualizowanie aplikacji albo wykonanie innych czynności) [7];
  • pobierając Visa Mobile w formie samodzielnej i bezpłatnej aplikacji na smartfona (ze sklepu z aplikacjami odpowiadającego konkretnemu systemowi operacyjnemu). Aplikacja Visa Mobile  również ograniczona jest dla klientów wybranych banków [7].

Jak wykonać płatność online z Visa Mobile? Wystarczy w sklepie internetowym wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, a następnie wpisać w wolne pole numer telefonu i zatwierdzić transakcję na smartfonie (jest ona zabezpieczona przez Visa) [7].

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 187
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 188
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 189
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 216
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 218
  7. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 26.05.2022
0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx