Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

10 grudnia 2022

Reklama na TikToku – dlaczego warto?

TikTok to obecnie najpopularniejsza aplikacja social mediowa. I chociaż może wydawać się, że używają jej szczególnie przedstawiciele najmłodszego pokolenia, to statystyki mówią co innego. Obecnie w Polsce aż 4 miliony ludzi korzysta z tej aplikacji, odwiedzając ją średnio 12-15 razy dziennie. Największą grupę docelową stanowią nie osoby w wieku 13-17 lat (40%) lecz przedstawiciele grupy 18-24 lat (45%). Na TikToku spędzamy obecnie więcej czasu niż na Instagramie czy Facebooku (ok godziny) w tym czasie konsumując ponad 150 treści. To najlepszy dowód na to, że jest to dzisiaj miejsce, w którym nie tylko warto być, ale również które doskonale sprawdzi się jako platforma reklamowa. O szczegółach piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury.

Kampanie reklamowe na TikTok – co to?

Kampanie reklamowe na TikToku to nic innego jak kampanie realizowane za pośrednictwem social mediów. Tak, jak w przypadku innych kanałów, należy spełnić kilka warunków by móc stworzyć kampanię i odpowiednio ją targetować. By móc rozpocząć swoją przygodę z reklamą na TikToku należy zacząć od założenia konta firmowego, następnie określić nazwę kampanii oraz ustawić cel reklamowy. Dzięki zastosowaniu aplikacji TikTok Ads Manager – podobnie jak Facebook Manager – możemy decydować o sposobie reklamy oraz targetowaniu jej względem celu. Najważniejsze w przypadku kampanii reklamowej na TikToku jest zadbanie o odpowiedni zasięg a także konwersję.

Formaty reklam na TikToku

Dzisiaj reklamy na TikToku możemy tworzyć na wiele sposobów. Jedno jest jednak niezmiennie – i wyróżnia TikToka na tle innych aplikacji – content musi być animacją bądź formatem video. Reklamę na TikToku zrealizujemy w dwóch modelach: aukcyjnym oraz rezerwacyjnym. W przypadku aukcyjnego głównym celem musi być tzw. traffic, a więc przekierowanie na konkretną stronę. Ten model reklamy jest bardziej elastyczny bowiem nie wymaga ponoszenia żadnych opłat ryczałtowych.

Z kolei modelu rezerwacyjnym mamy do czynienia z góry ustalonymi cenami i nie możemy ich samodzielnie zmieniać.

Na TikToku zrealizujemy kilka rodzajów reklam, które prezentujemy poniżej:

  • #HashtagChallange: to najpopularniejsza forma reklamy w modelu rezerwacyjnym. Zapraszamy w nim do 6-dniowego wyzwania różne osoby. Pozwala na generowanie dużych zasięgów i zaangażowania.
  • TopView: to trwający 24 godziny pełnoekranowy format wideo z dźwiękiem od 5 do 60 sekund. Pokazuje się użytkownikom zaraz po włączeniu aplikacji.
  • Brand Takeover: to narzędzie podobne do TopView, które pozwala na wyświetlanie reklamy użytkownikom od razu po włączeniu aplikacji. Jest to statyczna (3 sek) lub dynamiczna (3-5 sek) reklama.
  • OneDayMax: to natywne wideo, które pojawia się po około 5 filmach na TikToku. Zapewnia 100% widoczności i jest aktywne przez 24h. Wideo może mieć długość 5-60 sekund.
  • Brand Premium: to taki format wideo, który zachęca użytkowników do działa. Pojawia się w zakładce „Dla Ciebie” i daje możliwość dodawania linków zewnętrznych.
  • Brand Effect: to narzędzie, które pozwala na stworzenie filtrów, naklejek oraz efektów specjalnych, które są wykorzystywane przez użytkowników swoich wideo. W tym wypadku reklama jest nastawiona na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, angażując w nią użytkowników platformy.

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia w zakresie reklamy na TikToku dobrym wyborem jest agencja tiktok, która zadba o to, by Twój cel biznesowy został zrealizowany w jak najkrótszym czasie.

Reklama na TikToku – czy to się opłaca?

Mając na względzie fakt, że TikTok wciąż się rozwija a firmy obecne na platformach wciąż stanowią mniejszość warto postawić na taką reklamę już teraz. Poza małą konkurencją i wysoką konwersją ze strony użytkowników do zalet zaliczymy również stosunkowo niskie koszty a także możliwość dotarcia z produktem do nowych grup odbiorców. Głównym motorem napędowym jest tutaj kreatywna i inspirująca reklama. Należy więc włożyć w nią nie tylko serce, ale również wyobraźnię. Taka reklama, jeśli wpisuje się w obecne trendy, z pewnością będzie stanowiła atrakcyjny content. A stąd do sukcesu już niedaleko.

5 1 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx