Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Zmierzch metod chałupniczych, czyli technologio na pomoc!

Drobny defekt w samochodzie używanym jest niemal oczekiwany – zwłaszcza gdy pojazd ten jest eksploatowany intensywnie. Urwany szczebelek w kratce nawiewu, wytarty podłokietnik, starta farba z elementu dekoracyjnego, ledwie widoczny odprysk na przedniej szybie czy brakujący przycisk w konsoli środkowej nie będą niczym nadzwyczajnym, a suma tych wszystkich niedociągnięć pomoże nam w negocjacji lepszej ceny. Jednak które usterki powinny nas już zaalarmować i kazać się zastanowić nad zakupem?

Co można, a czego nie można zbagatelizować?

Nie bądźmy jednak zupełnie obojętni na te usterki. Kawałek ostro zakończonego plastiku lub szkła może wlecieć głębiej w układ klimatyzacji, dokonując całkiem pokaźnych zniszczeń. Jest to również pewien trop, gdy badamy przeszłość pożądanego samochodu. Częstym przypadkiem jest tak zwany pajączek, czyli odprysk na szybie (najczęściej przedniej), który pod wpływem sił przechodzi w rysy, jakby na kształt tego jakże sympatycznego stworzenia, co w dalszej perspektywie doprowadza do całkowitego uszkodzenia elementu. Wówczas trzeba go wymienić, a to już kosztuje.

Środki zaradcze – jakie dobrać?

Czysto estetyczne operacje na naszym samochodzie możemy przedsięwziąć w pełni we własnym zakresie. Internet wypełniony jest poradnikami wideo, które w przystępnej formie pokazują, jak wykonać pewne zabiegi bądź ulepszenia. Kiedy jednak stajemy przed nieuniknioną, ważącą na bezpieczeństwie naprawą, powinniśmy zarzucić nasze ego domowego majsterkowicza i sięgnąć po pomoc specjalisty. Niemożliwym jest trwałe i usunięcie choćby wspomnianego odprysku na przedniej szybie (chyba że sami zajmujemy się tym zawodowo w warsztacie) w domowym anturażu, zwłaszcza gdy nie wiadomo komu świeci pomocnik.

Naprawa czy wymiana?

Za tą decyzją stoi cały szereg aspektów, jak choćby cena, czas realizacji, odległość od warsztatu, kończąc na najważniejszym, czyli stopniu zaawansowania uszkodzenia. Odprysk na przedniej szybie formuje się w sposób naturalny, dlatego każde uszkodzenie będzie unikalne. Wielkoseryjne modele samochodów są zaopatrywane w ogromną bazę części zamiennych, zatem wymiana szyby nie będzie problemem. Gdy jednak jesteśmy posiadaczami wyjątkowo rzadkiego pojazdu, albo odprysk na szybie jest znikomy, możemy sięgnąć po wypełnienia przeprowadzane w ściśle określonych warunkach. Naprawa może być tańsza i szybsza, ale nie zawsze jest możliwa. Wymiana jest droższa, ale daje nam gwarancję, że szyba będzie w dobrym stanie. Jeśli naprawa jest możliwa, warto się nią zająć.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx