Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 lipca 2024

Strona internetowa vs mobilna aplikacja – od czego mamy zacząć?

Po roku 2010 mobilne aplikacje stały się hitem. Startupy typu Snap czy Uber były synonimem słowa „app”, które mocno kierowało nas w stronę wyłącznie mobilnego oprogramowania. Mobilna gorączka była wszędzie. Obecnie mamy rok 2020, a obsesja na punkcie aplikacji mobilnych uległa stonowaniu, natomiast zagwozdka przedsiębiorców co zbudować najpierw – witrynę internetową czy aplikację mobilną, została.

Użytkowanie klientów – mobilne aplikacje czy strony internetowe ?

Z badań przeprowadzonych przez zespół Chrome wynika, że większość użytkowników używa  smartfonów, a pozostali tabletów, korzystając głównie z Facebooka oraz pięciu osobiście ulubionych aplikacji. Czas spędzony w sieci jest dużo bardziej rozproszony pomiędzy dostawców a publikujących. W przeglądarce, ludzie odwiedzają nowe strony znalezione w Google, odnajdują linki z istniejących już aplikacji oraz przeglądają treści bez żadnych barier.

4 powody, dla których warto zacząć od strony internetowej:

  1. Budowanie MVP

Każde zmiany zapisane na witrynie www są szybko wprowadzane w życie, dzięki czemu użytkownicy są od razu up-to-date. Przeciwieństwem tego są mobilne aplikacje, gdzie czas oczekiwania wdrażania zmian jest dość długi, co pozostawia użytkowników tymczasowo w czarnej dziurze.

Zarówno Google jak i Apple prowadzą bardzo surową politykę w kontekście dodawania nowych aplikacji do sklepu, szczególnie ze startupów obcego pochodzenia. Oznacza to, że każdy programista musi czekać bardzo długo, nie raz dwa tygodnie, od momentu przesłania pliku do zatwierdzenia go przez komisję. Ogromną rolę pełni tutaj tester aplikacji. Stąd pojawia się wiele ogłoszeń z użyciem słów tester praca. W przypadku strony internetowej tego typu obostrzenia nas nie dosięgną. Co więcej, licencja developerska Apple jest znacznie droższa niż koszt utrzymania witryny internetowej.

  • Zdobywanie użytkowników

Prawda jest taka, że coraz mniej osób ściąga mobilne aplikacje. W przypadku mobilnej aplikacji, przekonanie użytkownika, by ściągnął plik i przetestował go jest o wiele trudniejsze niż poproszenie o przejrzenie strony internetowej. Przede wszystkim, linkami URL można łatwo się dzielić i nie wymagają instalacji czegoś nowego, co zajmie cenną przestrzeń w telefonie.

  • Skalowanie

Przy pierwszym startupie praca IT może cechować się stagnacją ze względu na brak potrzebnych źródeł. Szerzenie swojej ekspertyzy na wielu platformach jest dość drogie, więc na początek najlepiej skupić się na jednej. Jednakże, tworzenie czegoś w internecie nie oznacza, że jesteśmy skazani na rezygnację z użytkowników mobilnych. Tego typu projekty IT pozwalają na dotarcie do ogromnej rzeszy klientów, którzy używają smartfonów, pulpitu, tabletów, chromebooków, czy któregoś z innych urządzeń z dostępem do internetu. Wielu użytkowników korzystających obecnie z mobilnych aplikacji Facebooka, LinkedIna czy Pinteresta wcześniej zaczynało od ich witryn internetowych.

  • Zarabianie i opłacalność

Jeżeli planujemy zarobić na platformie, wyciągnięcie kosztu za subskrypcję w aplikacji mobilnej nie będzie tak opłacalne jak w wypadku strony internetowej. Korporacje przeważnie zakupują aplikacje, które będą działać na wszystkich firmowych urządzeniach, nie tylko na tych przenośnych. Zatem, ceny usług na stronach internetowych będą dużo droższe niż ich mobilne odpowiedniki.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx